Την πλήρη απουσία της Θεσσαλονίκης από το Ταμείο Ανάκαμψης, παρά το ισχυρό πλήγμα που έχει δεχθεί η περιοχή από την πανδημία και την απειλή λουκέτων στην οικονομία, υπογραμμίζει ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, σε άρθρο του που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αποτύπωμα» Λαγκαδά Ωραιοκάστρου.
Προσθέτει ότι, ενώ η Ευρώπη δημιούργησε αυτό το εργαλείο για να πετύχουμε τη γρήγορη ανάκαμψη της οικονομίας, να έχει δηλαδή η αγορά ρευστότητα και επενδύσεις για να μην χαθούν θέσεις εργασίας, δεν έχει προγραμματιστεί ούτε ένα αναπτυξιακό έργο ή έργο υποδομής, στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, που θα δώσει ανάσα στην αγορά και εργασία.
Ο Σ. Φάμελλος στέκεται στις αρνητικές «ειδήσεις» για την περιοχή από όταν ανέλαβε η Νέα Δημοκρατία, στην πώληση του δικτύου φυσικού αερίου σε ένα ιδιώτη, στην παράνομη χωροθέτηση της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων στη Μαυροράχη και στην πρόσφατη περιβαλλοντική του αδειοδότηση, ενώ η χωροθέτηση εκκρεμεί στο ΣτΕ μετά από προσφυγή Δήμου Λαγκαδά και τοπικών φορέων και ενώ λόγω πανδημίας δεν μπόρεσε να γίνει κανονική διαβούλευση, και στο τελευταίο δώρο της κυβέρνησης, όπως σχολιάζει, που ήταν τα διόδια του Λαγκαδά στην Εγνατία Οδό.
Κλείνει δηλώνοντας ότι είναι λογικό πως με αναρμόδιους Υπουργούς δεν θα έχει έργα στο Ταμείο Ανάκαμψης η Θεσσαλονίκη. Εδώ γραπτά ο κος Χαρδαλιάς δήλωσε στη Βουλή αναρμόδιος για την διαχείριση και έξαρση της πανδημίας στη Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο.
Ακολουθεί το πλήρες άρθρο:
Ανάκαμψη δεν γίνεται με διόδια στο Λαγκαδά και ιδιωτική μονάδα απορριμμάτων πέντε (5) Νομών στη Ζώνη Προστασίας της Κορώνειας
Η πανδημία έχει δοκιμάσει σκληρά την κοινωνία της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης. Η επιλογή της κυβέρνησης να μη λάβει υπόψη τις προειδοποιήσεις των επιστημόνων τον Οκτώβριο μας οδήγησε να γίνουμε το παράδειγμα προς αποφυγή για όλη την Ελλάδα, με απίστευτα αδιέξοδα και ανεπάρκεια στα νοσοκομεία και στις ΜΕΘ και βαρύτατο κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Αλλά και στην τρίτη φάση της πανδημίας η αγορά και οι έμποροι της πόλης πλήρωσαν με κόστος το άνοιξε-κλείσε και την αλλαγή τελευταία στιγμή του ανοίγματος, κάτι που θα είχε προλάβει η κυβέρνηση αν είχε ακούσει τους επιστήμονες και δεν προχωρούσε σε χωρίς σχέδιο εξαγγελίες για βιαστικό άνοιγμα της αγοράς.
Παρά το ισχυρό πλήγμα που έχουμε δεχθεί ως περιοχή από την πανδημία και την απειλή λουκέτων στην οικονομία του Νομού, μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση η πλήρης απουσία της περιοχής μας από τις εξαγγελίες του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η Ευρώπη δημιούργησε αυτό το εργαλείο για να πετύχουμε τη γρήγορη ανάκαμψη της οικονομίας, να έχει δηλαδή η αγορά ρευστότητα και επενδύσεις για να μην χαθούν θέσεις εργασίας. Όμως δεν έχει προγραμματιστεί ούτε ένα αναπτυξιακό έργο ή έργο υποδομής, στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, που θα δώσει ανάσα στην αγορά και εργασία.
Οι μόνες ειδήσεις που ακούμε είναι αρνητικές. Πρώτη είδηση πριν από ένα χρόνο ήταν η πώληση του δικτύου φυσικού αερίου σε ένα ιδιώτη. Όλο το δίκτυο της Ελλάδας, ένα φυσικό μονοπώλιο, θα γίνει ιδιωτικό μονοπώλιο. Όταν υλοποιούσαμε ένα έργο δεκάδων εκατομμυρίων -ως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- για να έρθει το δίκτυο στο Λαγκαδά, αλλά και σε όλη την περιφέρεια της Θεσσαλονίκης από την Επανομή μέχρι τη Χαλάστρα και τα Κουφάλια, δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι τόσο γρήγορα η ΝΔ θα το πουλούσε και μάλιστα σε ένα μονοπώλιο, χωρίς ανταγωνισμό.
Επόμενη είδηση ήταν η παράνομη χωροθέτηση της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων στη Μαυροράχη, η οποία εξυπηρετεί όχι μόνο τη Δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά και Πιερία, Ημαθία, Κιλκίς και Πέλλα. Ποιο δαιμόνιο μυαλό σκέφτηκε ότι πρέπει να μεταφέρονται μέσα στη Ζώνη Προστασίας Κορώνειας απορρίμματα από Λιτόχωρο και Έδεσσα, σε αποστάσεις δηλαδή πάνω από 100 χιλιόμετρα! Και μάλιστα σε προστατευόμενη περιοχή, με αρνητική εισήγηση του Φορέα της Κορώνειας, την οποία απέκρυψαν.
Αλλά πιο προκλητική είναι η πρόσφατη περιβαλλοντική αδειοδότηση, ενώ η χωροθέτηση εκκρεμεί στο ΣτΕ μετά από προσφυγή Δήμου Λαγκαδά και τοπικών φορέων και ενώ λόγω πανδημίας δεν μπόρεσε να γίνει κανονική διαβούλευση!
Ενώ δε το έργο είχε δρομολογηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ στο ΕΣΠΑ, ώστε να ανήκει στους Δήμους, κυβέρνηση και φορέας απορριμμάτων (ΦΟΔΣΑ ΚΜ) αποφάσισαν να το κάνουν ΣΔΙΤ, δηλαδή να το δώσουν σε ένα ιδιώτη εργολάβο με κλειστό συμβόλαιο 25-30 χρόνων. Και εδώ ιδιωτικοποίηση, σαν να είναι χάπι για όλες τις ασθένειες. Και για να μην έχουν και μπελάδες, αποφάσισαν να καταργήσουν την διοίκηση του Φορέα Κορώνειας-Βόλβης, και να τη μεταφέρουν στην Αθήνα, γιατί θεωρούν ότι το περιβάλλον είναι εμπόδιο στα σχέδιά τους.
Τελευταίο δώρο της κυβέρνησης ήταν τα διόδια του Λαγκαδά στην Εγνατία Οδό. Όταν όμως βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με γραπτή μας ερώτηση στη Βουλή τους ρωτήσαμε γιατί δεν εφαρμόζουν εξαίρεση για όσους μένουν ή εργάζονται στην περιοχή και για όσους για λόγους υγείας ή εκπαίδευσης μετακινούνται στη Θεσσαλονίκη μας απάντησαν, Υπουργός Μεταφορών και Εγνατία Οδό, ότι δεν έχουν αρμοδιότητα.
Είναι λογικό ότι με αναρμόδιους Υπουργούς δεν θα έχει και έργα στο Ταμείο Ανάκαμψης η Θεσσαλονίκη. Εδώ γραπτά ο κος Χαρδαλιάς δήλωση στη Βουλή αναρμόδιος για την διαχείριση και έξαρση της πανδημίας στη Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο.
Άρθρο του Σ. Φάμελλου στην εφημερίδα Αποτύπωμα