Τα υβριδικά αυτοκίνητα βλέπουν μια «ήσυχη» αύξηση στη ζήτησή τους, καθώς η έκρηξη των ηλεκτρικών οχημάτων ωθεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επανεξετάσουν την παλαιότερη και φθηνότερη τεχνολογία.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η φετινή χρονιά ήταν εξαιρετική για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι επενδυτές έχουν «αγκαλιάσει» τους κατασκευαστές των EV, αυξάνοντας τις τιμές των μετοχών της Tesla και της κινεζικής ανταγωνίστριάς της, Nio, σε υψηλότατα επίπεδα. Αλλά και οι ίδιοι οδηγοί επιλέγουν τα ηλεκτρικά οχήματα, με τις πωλήσεις τους στην Κίνα και την Ευρώπη να αυξάνονται παρά την πανδημία.
Ωστόσο, η αγορά κινδυνεύει να κορεστεί, με περισσότερα από 500 μοντέλα EV να προβλέπεται ότι θα είναι διαθέσιμα παγκοσμίως μέχρι το 2022. Πολλές συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν τις επιλογές τους, προσπαθώντας να αποφασίσουν ποιες τεχνολογίες θα κυριαρχήσουν τις επόμενες δεκαετίες ξεκινώντας από σήμερα μέχρι την πλήρη απαλλαγή από τα ορυκτά καύσιμα.
Από την άλλη, τα υβριδικά, τα οποία συνδυάζουν τη δύναμη ενός βενζινοκινητήρα με ηλεκτρικούς κινητήρες και μπαταρίες, κυκλοφορούν περισσότερο από δύο δεκαετίες (το πρώτο Prius έκανε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία το 1997) και εξακολουθούν να έχουν ζήτηση, ακόμη και με την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Μάλιστα η Ford και η Toyota είναι μεταξύ εκείνων των εταιρειών που συνεχίζουν να κυκλοφορούν νέες υβριδικές εκδόσεις των κορυφαίων μοντέλων τους και να επενδύουν εκ νέου στις υβριδικές αλυσίδες εφοδιασμού των εξαρτημάτων τους. Και ενώ τα υβριδικά δεν υπόκεινται στις ίδιες γενναιόδωρες επιδοτήσεις που δίνονται στα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, την Ευρώπη και την Καλιφόρνια, η ζήτησή τους έχει αυξηθεί μετά από μια πολυετή κάμψη.
Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 17% πέρυσι σε σύγκριση με το 2018, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την ίδια περίοδο, αυξήθηκαν κατά 22% με την περιοχή να υποστηρίζει αυστηρότερες ρυθμίσεις για τις εκπομπές. Στην Κίνα, οι ιαπωνικές μάρκες - που κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της υβριδικής αγοράς παγκοσμίως - πούλησαν περίπου 30% περισσότερα υβριδικά οχήματα, καθιστώντας τον τομέα έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους της αγοράς. Αντίθετα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόλις κατά 6% το 2019 σε σύγκριση με το 2018, ενώ τα προηγούμενα έτη η ανάπτυξή τους ήταν διψήφια.
Και αυτό γιατί τα υβριδικά προσφέρουν εξοικονόμηση, χωρίς όμως να προκαλούν το ίδιο άγχος με τα ηλεκτρικά. Ακριβώς επειδή τα υβριδικά αυτοκίνητα υποστηρίζονται από βενζινοκινητήρα, απαιτούν μικρότερες και λιγότερο ακριβές μπαταρίες, με το συνολικό κόστος τους να είναι χαμηλότερο. Αυτό το γεγονός τα καθιστά ως μια ελκυστική προοπτική για έναν καταναλωτή που θέλει ένα αυτοκίνητο φιλικό στο περιβάλλον, αλλά που δεν είναι σε θέση να διαθέσει μεγάλα ποσά για ένα Tesla.
Με πληροφορίες από: Bloomberg