Ο κύριος Οικονόμου τόνισε ότι είναι περισσότερο από ξεκάθαρο ότι η πράσινη ατζέντα οδηγεί και την οικονομική χρηματοδότηση της ναυτιλίας. Οι τράπεζες προσφέρουν δάνεια και ευκαιρίες για να στηρίξουν κίνητρα -φιλικά προς το περιβάλλον - και σε αυτόν τον τομέα. Αυτά τα δάνεια έρχονται και με ορισμένους όρους προσφοράς όπως ένα μακροπρόθεσμο χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής , χαμηλότερα περιθώρια και εκπτώσεις, με σκοπό τον περιορισμό των εκπομπών αερίου.
Ο κύριος Οικονόμου υπογράμμισε ότι οι ελληνικές τράπεζες - όπως και η Pancreta - δίνει οικονομικά κίνητρα για την κατασκευή σύγχρονων πλοίων .Ουσιαστικά συνδέουν – όπως είπε- τις διευκολύνσεις που παρέχονται με τις εκπομπές ρύπανσης του πλοίου. «Όσο λιγότερο μολύνει το πλοίο, τόσο μεγαλύτερο το περιθώριο διευκόλυνσης που δίνουμε» τόνισε. Μέχρι όμως οι τράπεζες να λάβουν κεφαλαιακή ελάφρυνση για τέτοιου είδους υποδομές το κέρδος είναι μέτριο, παραδέχθηκε. Οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να δώσουν την απαραίτητη ελάφρυνση του κεφαλαίου που χρειάζεται, υπογράμμισε. Υπάρχουν τριάντα τράπεζες σε όλο τον κόσμο που ακολουθούν αυτή τη μέθοδο και κρατούν περισσότερο από 50% της ναυτιλιακής χρηματοδότησης παγκοσμίως.
Η ναυτιλία πρέπει να επενδύσει σε νέα πλοία και σε σύγχρονη τεχνολογία. Υπάρχει όμως ακόμα ένα τεράστιο χρηματοδοτικό κενό. Το πιο σημαντικό είναι να υπάρξει μία συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Η ΕΕ το υποστηρίζει γιατί οι τράπεζες δεν μπορούν να αναλάβουν μόνες τους τόσα πολλά ρίσκα.
Τη συζήτηση συντόνισε η Κέλλυ Γερακούδη, Assistant Professor in Shipping Management, Deree.