Μέσα στο έτος εκτιμάται ότι μπορεί να λειτουργήσει ο πετρελαιαγωγός Ελλάδας Βόρειας Μακεδονίας μετά και το πρόσφατο πράσινο φως που άναψε η αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή της Βόρειας Μακεδονίας σε σχέση με την άδεια για τη λειτουργία του πετρελαιαγωγού. Σχετικό αίτημα για την επαναλειτουργία του μετά από 10 χρόνια είχε υποβάλει η Helleniq Energy, Vardax, η οποία έχει την κυριότητα του αγωγού.
Ειδικότερα, το 2013 είχε αποφασιστεί η αλλαγή χρήσης του αγωγού, με σκοπό τη μεταφορά «καθαρών» προϊόντων. Ωστόσο, η νέα άδεια καθυστέρησε να εκδοθεί, με αποτέλεσμα ο αγωγός να βρίσκεται ανενεργός.
Την ίδια ώρα ο σχεδιασμός των ΕΛΠΕ περιλαμβάνει τρία μέτωπα: την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ, τις έρευνες υδρογονανθράκων και τέλος την ηλεκτροκίνηση.
Σε σχέση με τη αύξηση του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ η εγκατεστημένη χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 25% το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022. Στόχος της εταιρείας μέχρι το 2025 να υλοποιηθούν έργα εγκατεστημένης ισχύος 1GW και άνω των 2GW εγκατεστημένης ισχύος μέχρι το 2030. Η εταιρία υλοποιεί κατά βάση φωτοβολταϊκά και αιολικά έργα και θέλει να δώσει βαρύτητα και στα έργα αποθήκευσης. Αξίζει να σημειωθεί πως το μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο της εταιρείας στην Κοζάνη περιλαμβάνει και ένα έργο αποθήκευσης. Η εταιρία επίσης εξετάζει επένδυση σε τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) σε υφιστάμενη μονάδα του διυλιστηρίου Ελευσίνας, για την παραγωγή «μπλε» υδρογόνου, για την οποία, πρόσφατα υποβλήθηκε αίτηση χρηματοδότησης στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Καινοτομίας.
Εξελίξεις αναμένονται και σε σχέση με τις έρευνες υδρογονανθράκων
Εξελίξεις αναμένονται και σε σχέση με τις έρευνες υδρογονανθράκων με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Helleniq Energy, κ. Ανδρέα Σιάμισιη, να δηλώνει στο πρόσφατο παρελθόν πως η απόφαση για την πραγματοποίηση ή μη, ερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα υδρογονανθράκων στην Ελλάδα θα ληφθεί μέσα στο έτος.Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της εταιρείας είναι και η απόκτηση του διυλιστηρίου της Lukoil στη Βουλγαρία, λόγω της ισχυρής θέσης που έχει η εταιρία στην τοπική αγορά.
Τέλος, εξελίξεις αναμένονται και στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης με την Helleniq Energy να σκέφτεται να λειτουργήσει μέσα στο 2024 δύο πρατήρια τα οποία θα παρέχουν μόνο υπηρεσίες φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η δυνατότητα να προσφέρονται και άλλες υπηρεσίες (π.χ. πληρωμή λογαριασμών).