Γιάννης Τριήρης: To ΙΒ μας μάρανε

Γιάννης Τριήρης: To ΙΒ μας μάρανε
Δευτέρα, 09/12/2024 - 06:47

Να μεταφέρει και στα δημόσια σχολεία την τοξικότητα και τον διχασμό που παρατηρείται έντονα στην κοινωνία , το τελευταίο διάστημα, θα έχει ως αποτέλεσμα η φαεινή ιδέα του Κυριάκου Μητσοτάκη να ισχύσει από το 2026 ένα νέο σύστημα απολυτηρίων στην χώρα μας, δηλαδή να δίνονται αρχικά επιλεκτικά από κάποια λύκεια τα λεγόμενα Διεθνή Απολυτήρια για σπουδές στο εξωτερικό, γνωστά ως ΙΒ.

Όπως έγραψε στην καθιερωμένη Κυριακάτικη ανάρτηση του στο Facebook ο πρωθυπουργός η απόφαση της κυβέρνησης να δίνεται Διεθνές Απολυτήριο (IB) από τα δημόσια σχολεία εντάσσεται στο πλαίσιο της δήθεν «συμπεριληπτικής κοινωνίας ίσων ευκαιριών», που προωθεί.

Η θέση αυτή βέβαια του κ Μητσοτάκη και της νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης του, σίγουρα δεν απηχεί και τις απόψεις της κοινωνίας. Οι μη προνομιούχοι πολίτες γνωρίζουν πολύ καλά και ζουν καθημερινά στο «πετσί» τους τις πολικές της κυβερνώσας παράταξης στις οποίες κεντρική θέση κατέχει η διεύρυνση των ανισοτήτων αντί της ισότητας των ευκαιριών την οποία ευαγγελίζεται.

Με την εισαγωγή του ΙΒ στα δημόσια σχολεία το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα για τα παιδιά των οικονομικά αδύναμων οικογενειών, πολύ απλά γιατί οι γονείς τους δεν έχουν την δυνατότητα να τα στείλουν για σπουδές στο εξωτερικό. Και για να είμαστε ακριβείς, πολλές φορές, δεν έχουν την δυνατότητα να τα στείλουν για σπουδές ούτε καν σε άλλη πόλη της Ελλάδας, με τα ενοίκια να βρίσκονται σε εξωπραγματικά υψηλά επίπεδα, όπως και γενικότερα το κόστος διαβίωσης, την ίδια στιγμή που οι μισθοί εξακολουθούν στην Ελλάδα να είναι από τους χαμηλότερους στην Ευρώπη.

Και σε κάθε περίπτωση, στην παρούσα τουλάχιστον περίοδο, με τα δημόσια παιδεία να παρουσιάζει δομικά προβλήματα, όπως ακατάλληλης και πολλές φορές ακόμη και επικίνδυνες κτιριακές εγκαταστάσεις, απηρχαιωμένα προγράμματα σπουδών και σημαντικές ελλείψεις διδακτικού προσωπικού, το μόνο που είναι βέβαιο είναι πως η εισαγωγή του ΙΒ στα δημόσια σχολεία δεν αποτελεί προτεραιότητα.

Ας φτιαχτούν πρώτα σχολεία σε όλη τη χώρα που να μην μπαίνει η βροχή από τα παράθυρα, να μην πέφτουν τα ταβάνια και να υπάρχει θέρμανση για να μην τουρτουρίζουν οι μαθητές, ας προσληφτούν καθηγητές, ας υπάρξουν παρεμβάσεις για ευκολότερη πρόσβαση των μαθητών στα σχολεία ιδιαίτερα στα χωριά της επαρχίας και μετά βλέπουμε και τα ΙΒ.

Άλλωστε οι οικονομικά ισχυροί που μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν στα πανεπιστήμια του εξωτερικού έχουν φροντίσει από τα πρώτα μαθητικά τους χρόνια να τα στείλουν στα ακριβά ιδιωτικά σχολεία που παρέχουν ΙΒ -και όπως ο ίδιος ο Μητσοτάκης γράφει στην ανάρτηση του είναι στην Ελλάδα μόλις 16- και δεν τα στέλνουν στο δημόσιο σχολείο.

Η εισαγωγή του ΙΒ στα δημόσια σχολεία , λοιπόν δεν είναι όπως υποστηρίζει στην ανάρτηση του στο Facebook ο Κυριάκος Μητσοτάκης «ο βασικός τρόπος για να καταφέρουμε να μειώσουμε τις οικονομικές, κοινωνικές, αλλά και γεωγραφικές ανισότητες. Για να έχουν όλα τα παιδιά μας, από όπου κι αν προέρχονται, τις ίδιες ευκαιρίες να προκόψουν στη ζωή τους».

Με το ΙΒ τα προβλήματα της δημόσιας παιδείας δεν λύνονται. Και αν τελικά ο πρωθυπουργός πιστεύει αυτά που γράφει για το ΙΒ πως: «Πρόκειται για ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών που βοηθά τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη, δεξιότητες ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων», ας το εφαρμόσει ολοκληρωτικά καταργώντας το ισχύον σήμερα σύστημα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως και τις Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στα Δημόσια Πανεπιστήμια.

ΥΓ. Για τους «παροικούντες στην Ιερουσαλήμ», η εσπευσμένη αυτή απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη συνδέεται ευθέως με την λειτουργία των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, καθώς αυτά απαιτούν ΙΒ για τους σπουδαστές του. Οι θεωρίες περί ίσων ευκαιριών στην μόρφωση και ελευθερίας επιλογών στην εκπαίδευση προφανώς πείθουν μόνο τους αφελείς.