Οι προβληματισμοί στην αγορά φυσικού αερίου εξαιτίας του κινδύνου να υπάρχουν διακυμάνσεις στην προμήθεια βρίσκει τα κράτη μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης προετοιμασμένα με τις αποθήκες φυσικού αερίου «γεμάτες».
Υπάρχει σοβαρή αβεβαιότητα αλλά καμία σχέση όμως με την αβεβαιότητα που υπήρχε πριν ένα χρόνο ανέφερε χθες στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών ο υπουργός ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης και σημείωσε πως «το φυσικό αέριο έχει επανέλθει σε ένα πεδίο διακύμανσης λογικό από κει και πέρα η δική μας δουλειά είναι να πετύχουμε μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ και οι πολίτες πρέπει να ξέρουν ότι είναι φθηνότερες από κάθε άλλη πηγή συνεπώς όσο ταχύτερα μπαίνουν ειδικά όταν μπαίνουν με μπαταρίες η ηλεκτρική ενέργεια είναι φθηνότερη». Αναφορικά με τις επιδοτήσεις ρεύματος ο κ. Σκυλακάκης επανέλαβε πως το υπάρχον σύστημα θα συνεχιστεί μέχρι τέλος του χρόνου. Η κυβέρνηση αξιολογεί την κατάσταση και πριν τη μετάβαση θα εξαγγείλει ένα συνδυασμό μέτρων που αφορούν τους κοινωνικά ευάλωτους. «Με τις σημερινές συνθήκες πηγαίνουμε όπως σας περιέγραψα αν αλλάξουν τα δεδομένα η κυβέρνηση θα αναθεωρήσει την πολιτική της» ήταν τα λόγια του υπουργού.
Ο κ. Σκυλακάκης αναφέρθηκε και στις ρευματοκλοπές και τους στρατηγικούς κακοπληρωτές, λέγοντας πως «η ρευματοκλοπή χρειάζεται ολόκληρη εγκατάσταση και γίνεται από ανθρώπους που θέλουν να κλέψουν» και αποκάλυψε πως μέσα στο επόμενο 20ήμερο θα ανακοινώσει μέτρα για την καταπολέμηση των ρευματοκλοπών.
Στο βάθος… οι έξυπνοι μετρητές
Να σημειωθεί πως βασική παράμετρος για τον περιορισμό των ρευματοκλοπών, το ποσοστό των οποίων άρχισε να αυξάνεται από το 2010 και μετά είναι η εδραίωση των «έξυπνων» μετρητών, οι οποίοι έχουν καθυστερήσει. Όπως είναι γνωστό ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ένα πρόγραμμα εγκατάστασης έξυπνων μετρητών. Συγκεκριμένα, το έργο που βρίσκεται στη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει 7,3 εκατ. «έξυπνους» μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας σε πελάτες χαμηλής τάσης και την ένταξή τους σε κέντρο τηλεμέτρησης. Με βάση πάντως εισήγηση του διαχειριστή το έργο που αφορά την εγκατάσταση συστημάτων μέχρι το 2030 εμφανίζεται να είναι πιο ακριβό κατά 333 εκατ. ευρώ και ειδικότερα το διάστημα 2022-2026, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,163 δισ. ευρώ, από 830 εκατ. ευρώ που είχαν εκτιμηθεί στο προηγούμενο σχέδιο ανάπτυξης δικτύου 2021-2025.