«Επιθυμούμε να συμμετάσχουν και άλλοι επενδυτές στο έργο. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε καταρχήν συμφωνία με ένα ισραηλινό fund και μιλάμε και με άλλους ενδιαφερόμενους», ανέφερε ο κ. Μανουσάκης. Ο ίδιος επεσήμανε ακόμα, ότι η χρηματοδότηση του πολύ μεγάλου και στρατηγικής σημασίας σχεδίου, θα γίνει όπως η χρηματοδότηση όλων των έργων του ΑΔΜΗΕ: Δηλαδή με κεφάλαια από την ΕΕ (υπάρχει ήδη ευρωπαϊκή επιχορήγηση ύψους 657 εκατ. ευρώ για το σκέλος της διασύνδεσης Κρήτης-Κύπρου), με δανειακούς πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (με την οποία υπάρχουν ήδη συζητήσεις σε εξέλιξη) καθώς και με ελληνικές εμπορικές τράπεζες με τις οποίες έχουν επίσης ξεκινήσει επαφές.
«Η ενεργειακή στρατηγική της χώρας, είναι να γίνει εξαγωγέας πράσινης ενέργειας μέσα στα επόμενα χρόνια. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτούνται οι διασυνδέσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ, μεταξύ των οποίων η δεύτερη διασύνδεση με την Ιταλία, η δεύτερη διασύνδεση με τη Βουλγαρία, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, και αυτή με την Αλβανία που ωριμάζει», τόνισε ο κ. Μανουσάκης.
Στο σχετικό ρεπορτάζ του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, αναφέρεται ακόμα, πως σύμφωνα με τον ίδιο, στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επιτάσσει όλες οι χώρες που βρίσκονται στα σύνορα της Ευρώπης να βρουν εναλλακτικές πηγές ενέργειας στο πλαίσιο της απεξάρτησης από τη Ρωσία, εντάσσεται η διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου (GREGY). Ο ΑΔΜΗΕ εξετάζει μετοχική συμμετοχή στην εταιρεία (ELICA) που υλοποιεί το έργο, καθώς και το σχέδιο της διασύνδεσης της Ελλάδας με τη Σαουδική Αραβία, η οποία θα μελετηθεί από την Εταιρεία Ειδικού Σκοπού (SPV) που έχουν συστήσει για το σκοπό αυτό οι Διαχειριστές των δυο χωρών, ΑΔΜΗΕ και National Grid.
Οι διασυνδέσεις αυτές «κουμπώνουν» στρατηγικά με ένα ακόμα μεγάλο project που ωριμάζει ο ΑΔΜΗΕ στην παρούσα φάση: τον ηλεκτρικό διάδρομο μεταξύ Ελλάδας και Νότιας Γερμανίας (Green Aegean Interconnector) ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας, για να μεταφέρει, αφενός την περίσσεια της πράσινης ενέργειας που παράγεται στην Ελλάδα και αφετέρου την ενέργεια από την Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική προς την Κεντρική Ευρώπη. Για το έργο αυτό, ο ΑΔΜΗΕ έχει επαφές με τον Διαχειριστή της Νότιας Γερμανίας TenneT και τους Διαχειριστές των άλλων χωρών, από τις οποίες μπορεί να περάσει το έργο σύμφωνα με τον σχεδιασμό. Ο κ. Μανουσάκης υπογράμμισε ότι το πρώτο feedback από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ιδιαίτερα θετικό, προς την κατεύθυνση της ένταξης του έργου - με τον ΑΔΜΗΕ ως projectpromoter - στην επόμενη λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της ΕΕ.