Η σιδηροδρομική αυτή σύνδεση είναι βαρύνουσας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Αegean Seas), ενώ παράλληλα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των βαλκανικών χωρών (μέσω του έργου Sea2Sea) αλλά και των ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία των 3 Θαλασσών «Three Seas Initiative (Baltic-Black-Adriatic)», στην οποία πλέον είναι μέλος και η Ελλάδα με επέκταση του διαδρόμου προς το Αιγαίο.
Τους τελευταίους μήνες έγινε εντατική προσπάθεια τόσο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και από την ΕΡΓΟΣΕ για την επίλυση ζητημάτων που εκκρεμούσαν, φτάνοντας έτσι στη δημοπράτηση του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου της τελευταίας δεκαετίας.
Κλείνει πλέον μια εκκρεμότητα αρκετών χρόνων στην περιοχή και μπαίνουν οι βάσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η θυγατρική του ΟΣΕ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός τόνισε σχετικά: «Η σημερινή εξέλιξη με τη δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού για το έργο Ν. Καρβάλη-Τοξότες αποτελεί το επιστέγασμα των προσπαθειών του ΥΠΥΜΕ και της ΕΡΓΟΣΕ για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του από το ευρωπαϊκό εργαλείο CEF 2021-2027. Η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας και συγκεντρώνει το ενδιαφέρον πολλών ευρωπαϊκών χωρών, καθώς συνεισφέρει στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού διαδρόμου ΒΒΑ (Baltic, Black, Αegean Seas) και εντάσσεται στην ευρωπαϊκή γεωγραφική ομπρέλα του project Three Seas Initiative».