Η Ινδία, η οποία αγόραζε μεγάλες ποσότητες ρωσικού αργού μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία για να επωφεληθεί από το φθηνό πετρέλαιο, πρόκειται να μειώσει τις αγορές ρωσικού πετρελαίου αυτό το μήνα και να στραφεί σε περισσότερες προμήθειες από την Αφρική και τη Μέση Ανατολή, καθώς οι τιμές των ναυτιλιακών ναύλων στα μεγαλύτερα ταξίδια έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
Πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, η Ινδία ήταν ένας μικρός οριακός αγοραστής ρωσικού πετρελαίου. Αφού οι δυτικοί αγοραστές άρχισαν να αποφεύγουν το αργό από τη Ρωσία, η Ινδία έγινε κορυφαίος προορισμός για τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου μαζί με την Κίνα.
Τα ινδικά διυλιστήρια δεν είχαν εκφράσει δισταγμό να συναλλάσσονται με τη Ρωσία - το κύριο κίνητρό τους για την αγορά ήταν το πολύ φθηνότερο ρωσικό πετρέλαιο σε σχέση με τα διεθνή σημεία αναφοράς και τις παρόμοιες ποιότητες από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Ωστόσο, με την πρόσφατη άνοδο των ναύλων, το ρωσικό πετρέλαιο δεν φαίνεται τόσο φθηνό. Επιπλέον, ο χρόνος ταξιδιού από τη ρωσική Άπω Ανατολή, όπου φορτώνεται η ποιότητα ESPO για εξαγωγές, είναι ένας μήνας μέχρι την Ινδία, σε σύγκριση με την εβδομάδα που απαιτείται για ένα φορτίο από τη Μέση Ανατολή για να φτάσει στην Ινδία.
Τον Σεπτέμβριο, τα ινδικά διυλιστήρια δεν αναμένεται να αγοράσουν καθόλου αργό ESPO από τη Ρωσία λόγω των υψηλότερων τιμών ναυτιλίας, δήλωσαν πηγές του κλάδου στο Reuters την Πέμπτη.
«Σε καθαρή βάση μετά τον συνυπολογισμό του ναύλου, το κόστος εκφόρτωσης του ESPO αποδεικνύεται ακριβότερο κατά 5-7 δολάρια το βαρέλι σε σύγκριση με παρόμοιες ποιότητες από άλλες χώρες, όπως το Murban των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων», δήλωσε στο Reuters πηγή της ινδικής βιομηχανίας με γνώση των συμφωνιών και των τιμών.
Τα διυλιστήρια στην Ινδία προτιμούν να αγοράζουν αργό από την Αφρική και τη Μέση Ανατολή αντί για το ρωσικό ESPO, πρόσθεσε η πηγή.
Αυτή η στροφή στις αγορές της Ινδίας έρχεται μόλις λίγους μήνες αφότου η Ρωσία ξεπέρασε τη Σαουδική Αραβία για να γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής αργού πετρελαίου της Ινδίας νωρίτερα φέτος.
Ως αποτέλεσμα της μη φόρτωσης ESPO για την Ινδία αυτόν τον μήνα, περισσότερες ποσότητες αυτής της ποιότητας θα πάνε πιθανότατα στην Κίνα, η οποία είναι πολύ πιο κοντά στα λιμάνια εξαγωγής πετρελαίου της Ρωσίας στην Άπω Ανατολή.