Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα μπορούσε σύντομα να επιταχύνει τους ρυθμούς της, αφού ο κορυφαίος εισαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο, η Κίνα, εξέδωσε τις μεγαλύτερες ποσοστώσεις εξαγωγής καυσίμων στα διυλιστήρια της για το τρέχον έτος.
Οι κινεζικές αρχές διέθεσαν 15 εκατομμύρια τόνους νέων ποσοστώσεων εξαγωγής καυσίμων στα μεγάλα διυλιστήρια της και η ποσόστωση θα μπορούσε να μεταφερθεί στις αρχές του επόμενου έτους, ανέφερε την Παρασκευή το Bloomberg, επικαλούμενο τον όμιλο συμβούλων του κλάδου JLC.
Η νέα παρτίδα ποσοστώσεων για την εξαγωγή καυσίμων ήταν ευρέως αναμενόμενη, σε μια κίνηση που θεωρείται ως μια προσπάθεια της Κίνας να αναζωογονήσει την οικονομική της δραστηριότητα, η οποία έχει υποφέρει από τα αιφνιδιαστικά λουκέτα COVID και μια κρίση ακινήτων από την άνοιξη.
Η νέα ποσόστωση εξαγωγής καυσίμων ανεβάζει τις συνδυασμένες ποσοστώσεις για το σύνολο του έτους 2022 σε 37,25 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της JLC. Αυτό είναι σύμφωνο με τις κατανομές εξαγωγών καυσίμων για ολόκληρο το έτος 2021 ύψους 37,61 εκατομμυρίων τόνων.
Η Κίνα έχει επίσης εκδώσει μια μικρή ποσότητα ποσοστώσεων εισαγωγής αργού πετρελαίου στα ανεξάρτητα διυλιστήρια της, τα λεγόμενα teapots, στην επαρχία Shandong, σύμφωνα με την JLC.
Η Κίνα ξεκίνησε φέτος μειώνοντας σημαντικά τα δικαιώματα για εξαγωγές καυσίμων στην πρώτη παρτίδα εξαγωγικών ποσοστώσεων για το 2022, σηματοδοτώντας την πρόθεσή της να περιορίσει τις πωλήσεις καυσίμων στο εξωτερικό και να περιορίσει την υπερβολική παραγωγή των διυλιστηρίων.
Όμως, τα τελευταία δικαιώματα εξαγωγής καυσίμων σηματοδοτούν ότι η Κίνα θα επιδιώξει να αναζωογονήσει την οικονομία της, δίνοντας στα διυλιστήρια περισσότερες ποσοστώσεις για την εξαγωγή καυσίμων και δυνητικά αυξάνοντας τους ρυθμούς λειτουργίας των διυλιστηρίων.
Οι νέες άδειες εξαγωγής είναι ανοδικές για την κινεζική και την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, καθώς και για τις τιμές του πετρελαίου, οι οποίες έχουν υποφέρει το τελευταίο τρίμηνο από την ενίσχυση των φόβων για ύφεση και πιθανό πλήγμα στη ζήτηση πετρελαίου.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, αξιωματούχοι της κινεζικής βιομηχανίας δήλωσαν ότι η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας θα ανακάμψει μετά το τέλος των περιορισμών COVID.
Από την άλλη πλευρά, οι περισσότερες εξαγωγές καυσίμων από την Κίνα θα μπορούσαν να ανακουφίσουν την αγορά προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο ενόψει του εμπάργκο της ΕΕ στις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού αργού και διυλισμένων προϊόντων. Ωστόσο, τα περιθώρια διύλισης στην Ασία θα παρασυρθούν, όπως αποδεικνύεται από τη σημερινή πτώση του περιθωρίου κέρδους αναφοράς κατά 2 δολάρια ανά βαρέλι, όπως εκτιμά το Bloomberg.