Ο ασφαλιστικός όμιλος με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο σημειώνει ότι 800 πετρελαιοφόρα που συνήθιζε να ασφαλίζει έχουν μεταπηδήσει στον σκιώδη στόλο για να μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο που υπόκειται σε κυρώσεις και πωλείται πάνω από το ανώτατο όριο τιμών των 60 δολαρίων.
Επιπλέον, αναφέρει ο όμιλος, είναι αδύνατο για μια ασφαλιστική εταιρεία να προσδιορίσει εάν οι έμποροι τηρούν το ανώτατο όριο τιμών της G7, σημειώνοντας ότι η πολιτική «φαίνεται όλο και πιο ανεφάρμοστη καθώς όλο και περισσότερα πλοία και συναφείς υπηρεσίες μετακινούνται σε αυτό το παράλληλο εμπόριο», αναφέρει το Bloomberg και προσθέτει ότι «ανησυχεί ότι η αύξηση της ευθύνης και των υποχρεώσεων των εταιρειών του συνασπισμού της G7 θα οδηγήσει σε περαιτέρω μετανάστευση των εμπορικών δραστηριοτήτων και των βοηθητικών υπηρεσιών εκτός της G7».
Πριν από τρεις εβδομάδες, τα στοιχεία της Argus Media που επικαλείται το Bloomberg έδειξαν ότι η ναυαρχίδα του ρωσικού αργού τύπου Urals εξάγεται προς περίπου 75 δολάρια ανά βαρέλι, ή 15 δολάρια πάνω από το ανώτατο όριο τιμών της G7, που είναι 60 δολάρια, το οποίο τέθηκε σε ισχύ στο τέλος του 2022, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού θαλάσσιου αργού.
Μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, σχεδόν το σύνολο του ρωσικού αργού πωλούνταν πάνω από το ανώτατο όριο τιμών, το οποίο επιτρέπει στις τρίτες χώρες να χρησιμοποιούν τη δυτική ασφάλιση και χρηματοδότηση εφόσον τα φορτία πωλούνται στο ανώτατο όριο ή κάτω από αυτό.
Επικαλούμενο την ενημέρωση της βρετανικής κυβέρνησης, το Bloomberg ανέφερε ότι ο ασφαλιστικός όμιλος άσκησε κριτική στις προσπάθειες του Λονδίνου για την επιβολή του ανώτατου ορίου τιμών, υπονοώντας ότι το βάρος έπεσε λανθασμένα στους ασφαλιστικούς ομίλους, τα μέλη των οποίων «δεν θα πρέπει να αναμένεται ότι θα αποτελέσουν εκτεταμένο βραχίονα επιβολής» των κυρώσεων, ιδίως χωρίς βαθιές συνομιλίες με την Κίνα και την Ινδία, τους βασικούς αγοραστές ρωσικού πετρελαίου κάτω από το ανώτατο όριο.