Στην καλή προετοιμασία του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» και στις προκλήσεις της επόμενης δεκαετίας στην ηλεκτροκίνηση αναφέρθηκαν αρκετοί ομιλητές στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης επισημαίνοντας την άνοδο στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκίνητων την ανάγκη να υπάρχουν κίνητρα και επίσης ο πολίτης να μπορεί να βρίσκει ταχεία φόρτιση.
Αποτελεί στοίχημα η γρήγορη ανάπτυξη προσβάσιμων φορτιστών και η ενημέρωση των οδηγών για τα θετικά και τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης τόνισε ο κ. Κυριάκος Κοφινάς, Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ. Όπως είπε «ξεκινήσαμε με την επίσημη εκκίνηση του προγράμματος ηλεκτροκίνησης με τουλάχιστον 1.300 φορτιστές. Χρειάζεται η πράσινη ηλεκτροκίνηση να είναι ψηφιακή και να είναι αποκεντρωμένη. Έχει γίνει επανάσταση στην κινητικότητα και εγκαθίσταται μια νέα κουλτούρα. Δεν υπάρχουν εμπόδια σε αυτό το πρόγραμμα, αλλά προκλήσεις για την υλοποίηση του σχεδιασμού και συγκεκριμένα η απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης, η έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών της τοπικής αυτοδιοίκησης και η έξυπνη φόρτιση για να μπορεί κάποιος να σχεδιάζει πότε θα φορτίζει».
«Πρώτη ανάγκη η κάλυψη χωροταξικά για το σύνολο της χώρας με φορτιστές για να μπορεί να βρίσκει ο οδηγός ταχεία φόρτιση, ο χρόνος είναι κρίσιμη παράμετρος», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Σπύρος Κιαρτζής, Διευθύνων Σύμβουλος της Helpe Future & Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας, HELLENiQ ENERGY.
«Βλέπουμε ότι ο φορτιστής των 50kw δεν καλύπτει τις ανάγκες με τον τρόπο που χρειάζεται και πολύ σύντομα θα έχουμε ενδιαφέροντα νέα. Στόχος είναι και να έχουμε και μεγαλύτερους φορτιστές και περισσότερους» σημείωσε ο κ. Ηλίας Πετρής, Διευθυντής Στρατηγικής και Ανάπτυξης της NRG. Παρατήρησε πως με ένα στόλο 18.000 οχημάτων με την πλειονότητα να είναι υβριδικά η ταχεία φόρτιση δεν έχει μεγάλη πελατεία, όμως τους καλοκαιρινούς μήνες διαπιστώθηκε πολύ μεγάλη ζήτηση.
Στους στόχους του ΔΕΔΔΗΕ αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Αναστάσιος Μάνος, λέγοντας πως στις παρούσες συνθήκες με αυξημένο το ρόλο του ΕΣΕΚ όπου συζητάμε για πάνω από 800.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και για μεγαλύτερο στόχο δεν τίθεται θέμα επάρκειας του δικτύου διανομής και εξήγησε πως στην Αττική, η ισχύς των εγκατεστημένων υποσταθμών είναι στα 7,2 μεγαβάτ με μέγιστη απαιτούμενη ισχύ 3,5 μεγαβατ και προγραμματίζονται τα επόμενα 8 χρόνια ακόμα 1GW στην Αττική για να υποστηρίξουν ακόμα 45.000 φορτιστές.
Στο που πάνε τα πράγματα στην αγορά αυτοκινήτων αναφέρθηκε ο κ. Γιώργος Βασιλάκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Σημείωσε πως τα περιβαλλοντικά κριτήρια των αυτοκίνητων που θα μπαίνουν στο δρόμο θα παίζουν ρόλο. «Άρα όταν μιλάμε για ένα εσωτερικής καύσης αυτοκίνητο η τεχνολογία που θα πρέπει να βάζει για να ρυπαίνει όλο και λιγότερο θα παίζει ρόλο και άρα το αυτοκίνητο θα ακριβαίνει», συμπλήρωσε.