Η Toyota μπορεί όλο αυτό το χρονικό διάστημα να προσπαθούσε να αποδείξει ότι δεν είναι μονόδρομος τα ηλεκτρικά, ωστόσο πριν λίγες μέρες αποκάλυψε ότι είναι έτοιμη για τη μπαταρία που θα έχει αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, αλλάζοντας τα δεδομένα. Άλλωστε η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης είναι από τα βασικά ζητήματα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η επόμενη γενιά των ηλεκτρικών της θα έχει βελτιωμένες μπαταρίες, οι οποίες είναι φθηνότερες και διαθέτουν μεγαλύτερη αυτονομία.
Η Toyota ανακοίνωσε πως η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας θα αρχίσει να έρχεται από το 2026. Η Toyota λέει ότι θα είναι πολύ πιο προηγμένα από τα σημερινά μοντέλα και θα εξοπλίζονται με σημαντικά βελτιωμένες μπαταρίες. Η Toyota σχεδιάζει να προσφέρει μια ποικιλία από διαφορετικά πακέτα μπαταριών, τα οποία θα επιτρέψουν στην αυτοκινητοβιομηχανία να προσφέρει οικονομικά ηλεκτρικά και με περισσότερες δυνατότητες. Βασικό ρόλο σε αυτό θα παίζει μία διπολική μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), έχοντας ως βασικά της χαρακτηριστικά την αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος. Συγκεκριμένα, η εταιρεία είπε ότι στοχεύει σε 20% αύξηση στην αυτονομία, 40% λιγότερο κόστος και γρήγορη επαναφόρτιση σε 30 λεπτά ή λιγότερο (10-80%) σε σύγκριση με το τρέχον bZ4X.
Η εταιρεία εργάζεται επίσης για μια μπαταρία Performance, η οποία θα προσφέρει αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, ωστόσο σε αυτό θα παίξει ρόλο τόσο η απόδοση του οχήματος, όπως η αεροδυναμική και η μείωση του βάρους. Η εν λόγω μπαταρία θα είναι τετράγωνη και θα έχει αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε επίσης ότι η μπαταρία θα είναι 20% φθηνότερη από αυτή που βρίσκεται στο bZ4X και θα μπορεί να φορτιστεί από 10-80% σε 20 λεπτά ή λιγότερο.
Η Toyota εργάζεται επίσης σε μια ακόμα διπολική μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης. Έχει προγραμματιστεί να φτάσει το 2027 ή το 2028 και να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της τυπικής μπαταρίας Performance. Συγκεκριμένα, η Toyota είπε ότι μπορούμε να περιμένουμε επιπλέον αύξηση 10% στην αυτονομία καθώς και μείωση 10% στο κόστος.
Εκτός από τις παραδοσιακές μπαταρίες λιθίου, η Toyota στοχεύει να έχει μπαταρίες στερεάς κατάστασης έτοιμες το 2027 ή 2028. Η εταιρεία εκτιμά ότι η μπαταρία στερεάς κατάστασης που εξελίσσει θα έχει 20% περισσότερη αυτονομία από την Performance των 1.000 χιλιομέτρων, δηλαδή αυτονομία 1.200 χλμ. Η συγκεκριμένη μπαταρία θα φορτίζεται από 10-80% σε 10 λεπτά ή λιγότερο, κάτι που πλησιάζει την ταχύτητα ανεφοδιασμού ενός οχήματος που κινείται με κινητήρα βενζίνης/diesel.