Ανέφικτος μοιάζει ο στόχος παραγωγής 15 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030 από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, όπως αναφέρει ενημερωτικό έγγραφο της πρεσβείας μας στο Βερολίνο.
Οι παραγγελίες στον κλάδο έχουν συρρικνωθεί σημαντικά, σε σύγκριση με την εποχή πριν από την πανδημία, ενώ εκπρόσωποι του κλάδου εκτιμούν ότι μπορεί να μην ανακάμψει ποτέ.
Οι κορυφαίες γερμανικές εταιρείες παραγωγής οχημάτων παρήγαγαν στα ευρωπαϊκά εργοστάσια τους το πρώτο πεντάμηνο του έτους μισό εκατομμύριο λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2019 ποσό που αντιστοιχεί σε μειωμένη παραγωγή κατά 20%.
Όπως σημειώνεται, το περιβάλλον αγοράς αλλάζει δραστικά λόγω του υψηλού πληθωρισμού και των αυξημένων επιτοκίων που οδηγούν συνακόλουθα σε αυξημένες τιμές οχημάτων μειώνοντας οριζόντια τη ζήτηση ανεξάρτητα από τον τύπο κίνησης. Σημειώνεται ότι το 2019 η ζήτηση ξεπερνούσε την προσφορά Έκτοτε δηλαδή την διετία 2020-2022 οι επιπτώσεις της πανδημίας στις αλυσίδες εφοδιασμού και η ενέργεια κι η κρίση με την συνακόλουθη η έλλειψη ημιαγωγών επιβράδυναν την παραγωγή αυτοκινήτων
Επιπλέον η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει έρθει αντιμέτωποι και με το πρόβλημα της έλλειψης εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού με τα συνδικάτα των εργαζομένων στους κορυφαίους γερμανικός ομίλους να προχωρούν σε στάσεις εργασίας επιδεινώνοντας της ήδη καθυστερημένης παράδοσης αυτοκινήτων
Επιπροσθέτως, η πλειοψηφία των Γερμανικών κατασκευαστριών εταιρειών οχημάτων αναμένουν την 1 Σεπτεμβρίου με ιδιαίτερη ανησυχία διότι θα πάψει να ισχύει η κρατική πριμοδοτήσει για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων από εμπορικούς πελάτες οι οποίοι ήτανε μέχρι τώρα η κυρία αγοραστές των εν λόγω αυτοκινήτων σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Γερμανικών εμπορικών Αυτοκινήτων Τ. Περκούν.
Η συνεχιζόμενη μείωση στις παραγγελίες ιδίως των ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό από 30% έως 50%, ανάλογα με την αυτοκινητοβιομηχανία, είναι ανησυχητικό δείγμα όχι μόνο ότι δεν θα επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος για 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2030 αλλά κυρίως ότι διακυβεύεται συνολικά το μέλλον της Γερμανίας ως βιομηχανικής τοποθεσίας για την παραγωγή οχημάτων, ηλεκτρικών και μη, την ώρα που ο ανταγωνισμός από το εξωτερικό και ιδιαίτερα από Κίνα είναι υψηλός και την ίδια ώρα ή κατασκευάστριες εταιρείες από ΗΠΑ και Κίνα, έχουν καταφέρει να κλέβουν από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς στην Ευρώπη
Λόγω των ιδιαίτερα υψηλών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας η παύση κρατικής επιδότησης από το γερμανικό κράτος αναμένεται να συμπιέσει τα περιθώρια κέρδους των κατασκευαστών οχημάτων αλλά και την επιθυμία των καταναλωτών να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή στους γερμανικούς δρόμους κυκλοφορούν 1,1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπολογίζεται λοιπόν ότι για να επιτευχθεί ο στόχος των 15 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2023 θα πρέπει το ποσοστό νέων ταξινομήσεών ανά έτος να αυξηθεί κατά 90% σε ετήσια βάση και η προοπτική αυτή δεν θεωρείται ρεαλιστική υπό τις υπάρχουσες συνθήκες.