Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan βρίσκεται σε «προχωρημένες» συνομιλίες με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για ένα νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών μπαταριών αυτοκινήτων στη βορειοανατολική Αγγλία, ανέφεραν οι Financial Times την Τετάρτη.
Οι συζητήσεις αποτελούν μέρος ενός σχεδίου μετά το Brexit για να καταστήσει τo Σάντερλαντ τη μεγαλύτερη τοποθεσία ηλεκτρικών οχημάτων μεγάλου όγκου εκτός Ιαπωνίας, σύμφωνα με το επιχειρηματικό έγγραφο.
Επικαλούμενοi τους ανθρώπους που ενημερώθηκαν για τις συνομιλίες, οι Financial Times ανέφεραν ότι το προτεινόμενο εργοστάσιο στην υπάρχουσα εγκατάσταση της Nissan Sunderland θα λειτουργήσει από τον κινεζικό προμηθευτή μπαταριών Envision AESC.
Η εγκατάσταση θα υποστηρίξει την παραγωγή 200.000 αυτοκινήτων μπαταρίας ετησίως και θα παρέχει χιλιάδες θέσεις εργασίας, πρόσθεσε.
Εκπρόσωπος του Τμήματος Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής (BEIS) δεν επιβεβαίωσε το έργο, αλλά τόνισε τη δέσμευσή του προς τη βιομηχανία, λέγοντας ότι αξιωματούχοι «συνεχίζουν να συνεργάζονται στενά με επενδυτές και κατασκευαστές οχημάτων».
ΤοΗ BEIS επεσήμανε επίσης ένα «μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα» ύψους 500 εκατομμυρίων λιρών (708 εκατομμύρια δολάρια, 578 εκατομμύρια ευρώ) που δεσμεύτηκε πρόσφατα από τον πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον για να υποστηρίξει την ηλεκτροκίνηση των βρετανικών οχημάτων και των αλυσίδων εφοδιασμού τους.
Η Βρετανία σκοπεύει να απαγορεύσει τις πωλήσεις οχημάτων βενζίνης και ντίζελ από το 2030, καθώς στοχεύει σε καθαρές εκπομπές άνθρακα έως το 2050.
Αυτό σημαίνει ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας που ανήκει σε μεγάλο βαθμό στο εξωτερικό πρέπει να στραφεί σε παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εν τω μεταξύ, εκπρόσωπος της Nissan δήλωσε στο AFP ότι δεν σκοπεύει να κάνει ανακοινώσεις αμέσως, λέγοντας μόνο ότι το Σάντερλαντ είχε «πρωτοπόρο ρόλο στην ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων».
Σημειώνεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ίδρυσε το πρώτο ηλεκτρικό όχημα και παραγωγή μπαταριών στη Βρετανία στο Σάντερλαντ το 2013 με το αυτοκίνητο Leaf.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Nissan μαστιζόταν με αβεβαιότητα αφού η Βρετανία ψήφισε να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 2016. Η ιαπωνική εταιρεία είχε προειδοποιήσει ότι το Brexit χωρίς συμφωνία θα απειλούσε τον ιστότοπο, ο οποίος κατασκευάζει επίσης αυτοκίνητα Juke και Qashqai.
Ωστόσο, η Nissan δεσμεύτηκε τον Ιανουάριο για το μέλλον της, αφού ο Τζόνσον κατέληξε τελικά σε μια εμπορική συμφωνία Brexit με την Ένωση.
Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας που ανήκει σε μεγάλο βαθμό στο εξωτερικό της Βρετανίας ήταν ένας μεγάλος νικητής από την τελική συμφωνία Brexit, η οποία επιτρέπει το εμπόριο χωρίς δασμούς με την ήπειρο.
Πηγή: AFP