Νέα έξοδο στις αγορές, και μάλιστα εντός του μήνα, σχεδιάζει σύμφωνα με πληροφορίες η ΔΕΗ. «Όχημα» για την έξοδο θα είναι και αυτή τη φορά ένα ομόλογο Βιωσιμότητας (Sustainability-Linked Bond), καθώς όπως έχει αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, όλες οι ομολογιακές εκδόσεις της εταιρείας θα περιλαμβάνουν «ρήτρα αειφορίας» από εδώ και πλέον.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η απόφαση της διοίκησης της εταιρείας για τη νέα έκδοση εντός του μήνα είναι ειλημμένη, ενώ η μοναδική περίπτωση να πάει για αργότερα είναι να μην το επιτρέψουν οι συνθήκες στις αγορές. Το ομόλογο θα έχει διάρκεια 7 ετών, με στόχο να αντληθούν κεφάλαια ύψους 300 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι λίγες ημέρες νωρίτερα η Standard & Poor’s αναβάθμισε την πιστοληπτική αξιολόγηση της ΔΕΗ κατά μία βαθμίδα σε Β+ (από Β) με θετική προοπτική. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι στις δύο εκδόσεις ομολόγων με ρήτρα αειφορίας που προηγήθηκαν, το επιτόκιο διαμορφώθηκε σε 3,875% και 3,67% αντίστοιχα, καταδεικνύει πως και η νέα «πράσινη» ομολογιακή έκδοση θα μειώσει περαιτέρω το κόστος δανεισμού της επιχείρησης.
Όπως είχε αναφέρει ο κ. Στάσσης στην πρόσφατη ετήσια γενική συνέλευση της επιχείρησης, η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά της επίτευξης του στόχου που έχει θέσει η διοίκηση, για τη μείωση της αναλογίας καθαρού χρέους προς EBITDA στο 3,5, ο οποίος θα αποτελέσει και «σήμα» για να επανεξετάσει τη διανομή μερίσματος. Όπως τόνισε, η αναλογία έχει μειωθεί πλέον στο 3,7, από 11 που ήταν το 2011.
Πρωτοπόρος στα ομόλογα Βιωσιμότητας
Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή επιχείρηση που εξέδωσε ομόλογα με «ρήτρα αειφορίας» χωρίς να ανήκει στην επενδυτική βαθμίδα ΑΑΑ, αντλώντας από την αγορά συνολικά 775 εκατ ευρώ, 650 εκατ. με την πρώτη έκδοση και 125 εκατ. με τη δεύτερη. Και στα δύο ομόλογα, ως ρήτρα είχε τεθεί η μείωση των εκπομπών CO2 της επιχείρησης κατά 40% έως το τέλος του 2022 σε σχέση με το 2019. Στη νέα έκδοση, η ρήτρα θα αναπροσαρμοστεί προς τα πάνω, με δεδομένο ότι το καινούριο ομόλογο θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια και θα καλύπτει διαφορετικό χρονικό διάστημα.
Η επιτυχία των δύο ομολόγων Βιωσιμότητας που προηγήθηκαν «αποτυπώθηκε» στη σημαντική υπερκάλυψή τους, με συνέπεια και στις δύο περιπτώσεις η εταιρεία να αντλήσει μεγαλύτερα κεφάλαια από τον αρχικό της στόχο. Ίσως ακόμη πιο σημαντικό ήταν το γεγονός ότι προσέλκυσαν μεγάλο ενδιαφέρον από το εξωτερικό, από υψηλού κύρους και διεθνούς εμβέλειας επενδυτές.
Μάλιστα, όπως σημείωναν αναλυτές ήδη από την πρώτη έκδοση, η έξοδος της ΔΕΗ στις αγορές δημιούργησε νέα δεδομένα σχετικά με τη δυνατότητα χρηματοδότησης επιχειρήσεων που δεν είναι αξιολογημένες με την επενδυτική βαθμίδα, αν αυτές συναρτήσουν τα προς άντληση κεφάλαια με ανάλογες φιλοπεριβαλλοντικές δεσμεύσεις.
Η ηλεκτροκίνηση «όχημα» για απανθρακοποίηση των μετακινήσεων
Κατά τη χθεσινή παρουσίαση του «ΔΕΗ blue», του brand δραστηριοποίησης της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση, ο κ. Στάσσης επισήμανε πως στον ενεργειακό τομέα, η «πράσινη» μετάβαση συνοψίζεται στα «τρία D»: την απανθρακοποίηση (decarbonization), την αποκεντρωμένη παραγωγή (decentralization) και την ψηφιοποίηση (digitalization). Επισήμανε πως ο επικείμενος εξηλεκτρισμός νέων τομέων, όπως η ηλεκτροκίνηση για τις μετακινήσεις, οι αντλίες θερμότητας για τη θέρμανση και το «πράσινο υδρογόνο», αποτελούν εφαρμογές που βρουν σύντομα μαζική εφαρμογή.
Όπως πρόσθεσε, ένα σημαντικό μέρος της απανθρακοποίησης της οικονομίας θα επιτευχθεί «πρασινίζοντας» τον ηλεκτρισμό, μέσω των ΑΠΕ, και εξηλεκτρίζοντας νέες χρήσεις. Κάτι που εξηγεί γιατί η ηλεκτροκίνηση θα «φέρει» μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασε χθες η εταιρεία, υπό τη «ΔΕΗ blue» θα αναπτυχθεί το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών στη χώρα, το οποίο θα πλαισιωθεί με την παροχή νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας. Μέσα σε 5 μόλις μήνες, η εταιρεία έχει εγκαταστήσει 301 φορτιστές σε 31 νομούς και σε 61 περιοχές της χώρας, με μεσοπρόθεσμο στόχο να φτάσει τους 1.000 φορτιστές. «Η πρόβλεψη για την ελληνική αγορά είναι μερικές δεκάδες χιλιάδες φορτιστές μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, και δεσμευόμαστε ότι οι 10.000 από αυτούς θα είναι ΔΕΗ blue», σημείωσε ο Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ Κυριάκος Κοφινάς.
Κώστας Δεληγιάννης / insider.gr