Ο Υπουργός συνοδευόμενος από την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά συνομίλησε με οδηγούς και εργαζόμενους για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών και διαπίστωσε τα προβλήματα.
Στη συνέχεια, επιθεώρησε την Επισκευαστική Βάση και το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών της Εταιρείας στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, όπου ενημερώθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ Γιώργο Σπηλιόπουλο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ο.ΣΥ. Στέφανο Αγιάσογλου για τις εργασίες που υλοποιούνται καθημερινά από το εξειδικευμένο προσωπικό των Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών.
Επιπλέον, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημερώθηκε για τη συνδρομή της Ο.ΣΥ. στο έργο της κατάσβεσης της φωτιάς στη Μάνδρα Αττικής με την παροχή υδροφόρας, αλλά και λεωφορείων στη διάθεση της Πολιτικής Προστασίας για το ενδεχόμενο εκκένωσης οικισμών.
Στη συνέχεια μετέβη στα Γραφεία της Διοίκησης της Ο.ΣΥ. όπου ενημερώθηκε για την κατάσταση του Οργανισμού, την αναδιάταξη του συγκοινωνιακού έργου και την προσθήκη των νέων λεωφορείων, που εντάσσονται στους στόλους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2024.
Κατά την επίσκεψή του, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε:«Η χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη, για ακόμα μία φορά, με την πύρινη λαίλαπα. Οι άνθρωποι που συγκροτούν τον κρατικό μηχανισμό ξεπερνούν τους εαυτούς τους. Οι αστικές συγκοινωνίες, από την πρώτη στιγμή, τέθηκαν στη διάθεση της πολιτείας, αρωγοί σε ότι χρειαστεί για την αντιμετώπιση έκτακτων προβλημάτων στις πυρόπληκτες περιοχές.
Σε ότι αφορά την καθημερινή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, τα τελευταία χρόνια υπήρξε αύξηση του στόλου των οχημάτων, ανατάξεις λεωφορείων, προσθήκες μισθωμένων οχημάτων νεότερης τεχνολογίας και προσλήψεις προσωπικού.
Όμως, σημαντικά προβλήματα στην εξυπηρέτηση του πολίτη εξακολουθούν να υφίστανται, εξαιτίας, κυρίως, του γηρασμένου στόλου (μέσος όρος ηλικίας περίπου 19 έτη, με μέσο ευρωπαϊκό όρο περίπου στα 13 έτη) και της έλλειψης προσωπικού.
Απαιτούνται, άμεσα, συντονισμένες και αποτελεσματικές πρωτοβουλίες.
Προς αυτή την κατεύθυνση, ανάμεσα σε άλλες, όπως είναι ο διαγωνισμός ανάθεσης λεωφορειακών γραμμών και η μίσθωση μέσω leasing λεωφορείων αστικού τύπου, τα πρώτα 250 νέα «πράσινα» λεωφορεία αναμένεται να ενταχθούν στους στόλους, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στις αρχές του 2024. Επιπλέον, προχωρούν και τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού για 400 λεωφορεία, με ολοκλήρωση προμήθειας αυτών μέσα στο 2024, ενώ προετοιμάζεται και δεύτερη φάση προμήθειας για επιπλέον 650 λεωφορεία. Συνολικά, ενισχύουμε τις αστικές συγκοινωνίες με 1.300 νέα οχήματα, ανανεώνοντας σημαντικά τον γηρασμένο στόλο.
Παράλληλα, σε ότι αφορά το προσωπικό, σε συνεργασία με τη Διοίκηση της Ο.ΣΥ. και το ΑΣΕΠ, δρομολογείται άμεσα, έως το τέλος του έτους, η κάλυψη 750 κενών θέσεων εργασίας από τον διαγωνισμό 1/2020, σύμφωνα με τον νόμο του 2023.
Η βελτίωση της καθημερινότητας των συμπολιτών μας αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης.»
Η Υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου δήλωσε: «Με τη σημερινή μας επίσκεψη στην έδρα της Ο.ΣΥ. δηλώνουμε το ενδιαφέρον μας για καλύτερες αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα. Τα αμαξοστάσια στον Βοτανικό και τον Ρέντη αποτελούν την καρδιά των δημοσίων συγκοινωνιών, αφού σε αυτά λειτουργούν ολοκληρωμένες μονάδες συντήρησης και τεχνικού ελέγχου λεωφορείων, όπως το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών, το οποίο εγκαινιάστηκε τον Απρίλιο του 2022.
Επίσης, με δεδομένο ότι επιταχύνονται οι διαδικασίες προμήθειας νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τους χώρους που επελέγησαν για τη φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων.
Όσο καλύτερες είναι οι συγκοινωνίες τόσο θα αντιμετωπίζεται το κυκλοφοριακό που θεωρείται ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της Αθήνας. Η αναδιάταξη του συγκοινωνιακού έργου θα λειτουργήσει προς όφελος του επιβατικού κοινού και θα βελτιώσει την καθημερινότητα όλων, κάτι που αποτελεί και εντολή του Πρωθυπουργού».
Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς δήλωσε: «Η σημερινή επίσκεψη είναι μια ευκαιρία να δούμε από κοντά τα αμαξοστάσια που θα φιλοξενήσουν τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Η ενεργειακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί πάγια πολιτική της κυβέρνησης. Η μεθοδική εργασία των προηγούμενων ετών, πλέον, αποδίδει καρπούς. Όμως, έχουμε αρκετή δουλειά ακόμα για να φτάσουμε τις αστικές συγκοινωνίες στο επίπεδο που οραματιζόμαστε».
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Στέφανος Αγιάσογλου επεσήμανε:
«Όπως και στις προηγούμενες πυρκαγιές στην Αττική, η Ο.ΣΥ. Α.Ε. βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της εξυπηρέτησης των πολιτών συνδράμοντας και αυτή τη φορά στο έργο της πυρόσβεσης με τα εργαλεία που διαθέτει.
Βελτιώσαμε σημαντικά τη φυσιογνωμία των αστικών συγκοινωνιών αυξάνοντας το στόλο των οχημάτων από τα περίπου 850 διαθέσιμα οχήματα σε 1400, τόσο με ανατάξεις οχημάτων του ιδιόκτητου στόλου, με την ίδρυση ενός υπερσύγχρονου Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών, όσο και με την προσθήκη μισθωμένων οχημάτων νεότερης τεχνολογίας.
Επιπλέον, προσλάβαμε -μετά από σχεδόν 10 χρόνια- οδηγούς και τεχνίτες, απαραίτητο κεφάλαιο για τη λειτουργία της Εταιρείας, την οποία εκσυγχρονίζουμε δημιουργώντας δομές και υποδομές για τα νέα ηλεκτρικά και φυσικού αερίου Λεωφορεία που θα παραλάβουμε με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού από το Υπουργείο», κατέληξε ο κ. Αγιάσογλου.
Την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσαν, επίσης, για θέματα της αρμοδιότητάς τους ο Γενικός Διευθυντής Παραγωγής της Ο.ΣΥ., Γιώργος Δρόσης, ο Πρόεδρος του Συνδικάτου των Εργαζομένων Κυριάκος Κωστάκος και ο Διευθυντής του Αμαξοστασίου Αθανάσιος Φωτόπουλος.