Μεταγγίσεις, που όπως αναφέρει ο ευρωβουλευτής, δημιουργούν ερωτηματικά τόσο για την αναγκαιότητα να γίνονται σε διεθνή ύδατα (άνευ ελέγχου), όσο και για την προέλευση των καυσίμων αυτών.
Ακολουθεί όλη η ερώτηση
Ο Λακωνικός Κόλπος με τεράστιο πλούτο αλιευμάτων αποτελεί προστατευόμενη περιοχή Natura 2000 (GR2540003), στην οποία απαντώνται εννιά τύποι οικοτόπων και δεκατρία είδη προτεραιότητας της Οδηγίας92/43/ΕΟΚ.
Σημαντική θεωρείται η παρουσία της πράσινης χελώνας Chelonia mydas και της Caretta-caretta (κινδυνεύον-τρωτό είδος κατά IUCN), με τις παραλίες της περιοχής να αποτελούν βασικό τόπο ωοτοκίας για τη δεύτερη. Τα προαναφερθέντα είδη άγριας ζωής περιλαμβάνονται επίσης στις διεθνείς Συμβάσεις, της Βαρκελώνης, Βέρνης της Βόννης, καθώς και στη CITES.
Παρά την αδιαμφισβήτητη περιβαλλοντική αξία του Λακωνικού Κόλπου, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται στην περιοχή έντονη παρουσία μεγάλων πετρελαιοφόρων, τα οποία παραμένουν για ώρες στα όρια των 6 ναυτικών μιλίων από τις ακτές και λόγω αυτού δεν ελέγχονται για το φορτίο, τις δραστηριότητες, ούτε πληρώνουν τέλη ελλιμενισμού.
Σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές, η δραστηριότητα αφορά μεταγγίσεις πετρελαιοειδών φορτίων (STSΤ), οι οποίες γίνονται σε διεθνή, ύδατα. Ας σημειωθεί ότι σε κοντινές θαλάσσιες περιοχές έχουν συμβεί πολλά ατυχήματα με πετρελαιοφόρα.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1. Συνάδουν οι ανωτέρω δραστηριότητες με τη διεθνή, ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία που διέπει την προστασία της περιοχής;
2. Με ποιόν τρόπο ελέγχεται η νομιμότητά τους, εφόσον οι λιμενικές αρχές της χώρας δηλώνουν αναρμόδιες;
3. Μπορεί ένα κράτος μέλος να λάβει πρόσθετες νομοθετικές πρωτοβουλίες προκειμένου να προστατευθεί από τέτοιου είδους δραστηριότητες