Οι βουλευτές αναφέρουν ότι, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας για την υποδοχή αιτημάτων σύνδεσης Φ/Β στο κορεσμένο δίκτυο Κρήτης, έγιναν πολλές καταγγελίες για παράνομη χρήση λογισμικών ‘’ρομπότ’’, με αποτέλεσμα να κατοχυρωθούν άδειες με αθέμιτο τρόπο έναντι των υπολοίπων συμμετεχόντων. Αυτό γιατί το μοναδικό κριτήριο ως προς την επιτυχή υποβολή της αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ήταν το κριτήριο της χρονικής προτεραιότητας – ταχύτητας έως την εξάντληση του περιθωρίου της διαθέσιμης ισχύος. Υπάρχουν αναφορές για αιτήσεις που η διαδικασία κατάθεσής τους ολοκληρώθηκε σε ένα λεπτό ή λιγότερο, πράγμα ανθρωπίνως αδύνατο. Αν όντως έγινε χρήση τέτοιου λογισμικού τότε, είναι προφανές ότι δεν διασφαλίστηκε ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των ενδιαφερομένων τονίζουν οι Βουλευτές. Πρόσφατα επιδόθηκε εξώδικη δήλωση- διαμαρτυρία από 10 ενεργειακές εταιρίες προς τον ΔΕΔΔΗΕ που κοινοποιήθηκε στη ΡΑΕ και στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την οποία ζητείται η διεξοδική διερεύνηση των καταγγελλομένων παράνομων πρακτικών και η παύση οποιασδήποτε ενέργειας για την αξιολόγηση της πληρότητας των αιτήσεων που κατέστησαν ‘’παρανόμως’’ επιτυχείς/επιλέξιμες, επί τη βάση του ανωτέρω κριτηρίου της χρονικής προτεραιότητας, σημειώνουν οι βουλευτές.
Επισημαίνουν ακόμη πως οι καταγγελίες αυτές έρχονται σε συνέχεια των επώνυμων καταγγελιών για πληθώρα τεχνικών σφάλματων στην πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ κατά την υποδοχή των αιτήσεων για το κορεσμένο δίκτυο της Πελοποννήσου. Επίσης και για τις δύο διαδικασίες, τόσο για το κορεσμένο δίκτυο Πελοποννήσου όσο και για το δίκτυο της Κρήτης, διατυπώνονται ενστάσεις για την απόρριψη αιτήσεων για μη υποβολή δικαιολογητικών που όμως ήταν απαραίτητα για την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης, ενώ όμως πρωτογενώς οι αιτήσεις είχαν παραληφθεί ως πλήρεις. Με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, χάνεται πολύτιμος χρόνος τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους επενδυτές, ενώ πλήττεται και η αξιοπιστία της Πολιτείας όσον αφορά τις επενδύσεις σε ΑΠΕ υπογραμμίζουν οι βουλευτές.
Για τους παραπάνω λόγους, ρωτούν αν η κυβέρνηση σκοπεύει να διερευνήσει τις καταγγελίες καθώς και σε ποιες ενέργειες θα προβεί τόσο το Υπουργείο όσο και ο ΔΕΔΔΗΕ. Τέλος, ζητούν απαντήσεις για το γεγονός πως, για δεύτερη συνεχόμενη φορά σε διαδικασία του ΔΕΔΔΗΕ, υπάρχουν πολλαπλές καταγγελίες για μη τήρηση του αδιάβλητου της διαδικασίας και για αθέμιτες πρακτικές.