Ειδικότερα, αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσαν μεταξύ άλλων:
- Τα έργα αποκατάστασης των ζημιών που προκλήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο εξαιτίας της θεομηνίας «Daniel», τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
- Η χρηματοδότηση μέσω των Connecting Europe Facility (CEF) της κατασκευής, της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ολοκλήρωσης σειράς σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας, οι οποίες είναι σημαντικές για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
- Η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε («Sea2Sea»), που θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών δημιουργώντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου.
- Το ζήτημα της συμμετοχής της Ελλάδας στους δύο νέους (σιδηροδρομικούς) διαδρόμους Δυτικά Βαλκάνια – Ανατολική Μεσόγειος και Βαλτική Θάλασσα – Μαύρη Θάλασσα και Αιγαίο.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Σταϊκούρας, μετά τη Σύνοδο Κορυφής στη Βάρνα της Βουλγαρίας, σε συνέχεια των ενεργειών του Πρωθυπουργού, έχει ήδη αναλάβει πολιτικές πρωτοβουλίες για τη λειτουργία τρένου, στο πλαίσιο της Λωρίδας Αλληλεγγύης της ΕΕ, για τη σύνδεση της Ουκρανίας με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μέσω της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
Σημειώνεται ότι ο κ. Grosch, στο πλαίσιο της επίσκεψής του, συναντήθηκε, επίσης, τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκο Παπαθανάση.
Σήμερα, Τετάρτη, ο κ. Grosch πραγματοποίησε Τεχνική Συνάντηση στα Γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ και εν συνεχεία επίσκεψη σε μια σειρά από σιδηροδρομικά έργα, όπου συμμετείχαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, υπηρεσιακοί παράγοντες όλων των συναρμόδιων φορέων, καθώς και των συναρμόδιων Υπουργείων.
Στο επίκεντρο της Τεχνικής Συνάντησης τέθηκαν η αποτύπωση των ζημιών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, οι εξελίξεις όσον αφορά τον σχεδιασμό, την προώθηση των έργων, αλλά και την αντιμετώπιση των προκλήσεων για την υλοποίηση ανθεκτικών και σύγχρονων σιδηροδρομικών έργων.
Παράλληλα, έγινε σε βάθος ανάλυση, όσον αφορά τις ανάγκες, τον σχεδιασμό αλλά και την ορθολογική χρήση των οικονομικών πόρων για την προώθηση των έργων, τα οποία είναι υψηλού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.
Τέλος, ο κ. Grosch επισκέφθηκε και ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών στα εργοτάξια στον σταθμό Λαρίσης, για τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, καθώς και για το έργο υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 1,9 χλμ. στα Σεπόλια και ολοκλήρωσε την επίσκεψή του στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας στο ΣΚΑ. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η Ελλάδα έχει έναν πολύ σημαντικό φάκελο έργων. Είναι κρίσιμη η εξασφάλιση και η απορρόφηση των κονδυλίων. Η καλή συνεργασία μεταξύ όλων των μερών είναι το κλειδί για την επιτυχία».