Σύμφωνα με την κ. Αλεξοπούλου, η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις πόλεις και ειδικά σε μια μεγαλούπολη όπως είναι η Αθήνα, επιβαρυμένη από το κυκλοφοριακό, δύναται να επιφέρει σημαντική βελτίωση στην ποιότητα ζωής όλων μας.Το ηλεκτρικό όχημα είναι 3 έως 4 φορές πιο αποδοτικό σε σχέση με το αντίστοιχο θερμικό, δεν ρυπαίνει εκεί που κινείται και δεν κάνει θόρυβο.Παράλληλα, η ηλεκτροκίνηση μέσω της μικροκινητικότητας προσφέρει επίσης λύσεις που μας φέρνουν πιο κοντά σε ένα πιο ανθρώπινο περιβάλλον στα κέντρα των πόλεων.
Η κυβέρνηση θέτει ως προτεραιότητατην ανάπτυξη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, είπε η υφυπουργός και παρέθεσε βασικές πολιτικές που υλοποιούνται για την ηλεκτροκίνηση, τις σύγχρονες μορφές κινητικότητας αλλά και την πρόσβαση στα ΜΜΜ:
-250 νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία(140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη) θα βρίσκονται στους δρόμους έως τον Απρίλιο του 2024. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται το πρότυπο λεωφορείο που θα κάνει μια σειρά δοκιμών και προεργασίας για την παραλαβή των υπόλοιπων 249.
Η υφυπουργός διευκρίνισε πως ο πόλεμος στην Υεμένη ενδέχεται να προκαλέσει μια μικρή καθυστέρηση 20-30 ημερών, ωστόσο εμφανίστηκε αισιόδοξη πως μέχρι τα μέσα Μαΐου τα νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας.
-Επιδοτήσεις.Η κυβέρνηση επιδοτεί σταθερά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μέσω τεσσάρων, ακόμη, προγραμμάτων:
α) Πρόσφατα τροποποιήθηκε τοΚινούμαι Ηλεκτρικά 2: με την απομάκρυνση αιτήσεων που παρέμεναν ανενεργές και την εφαρμογή προθεσμίας 45 ημερών για την υποβολή παραγγελίας ηλεκτρικού οχήματος απελευθερώθηκαν 6,4 εκατ. ευρώ. Αυτά ήρθαν να προστεθούν σε επιπλέον 6,5 εκατ. ευρώ που είχαν αποδεσμευτεί ή μεταφερθεί προηγουμένως. Η υφυπουργός υπενθύμισε ότι η πλατφόρμα παραμένει ανοιχτή για όσους επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα. Συνολικά στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, το οποίο παρατάθηκε έως τις 30 Απριλίου του 2024, θα διοχετευτούν 65 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις. Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις επιδότησης, εκ των οποίων έχουν έγκριθει 19.571.
β) Παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων στοΠρόγραμμα «Πράσινα Ταξί»μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2024. Σύμφωνα με την κ. Αλεξοπούλου, έχει ολοκληρωθεί η πρώτη καταβολή επιδότησης σε ένα ταξί στην Πτολεμαΐδα. Παράλληλα σχεδιάζεται ένα πρόγραμμα για την εγκατάσταση των πρώτων φορτιστών στις πιάτσες των ταξί.
γ) Δόθηκε ετήσια παράταση στο πρόγραμμαe-Astypalea, όπου αυξήθηκε η επιδότηση απόσυρσης για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, από 3.000 ευρώ, σε 10.000 ευρώ.
δ) Παρατείνεται έως την 31η Μαΐου η υποβολή αιτήσεων στο «Φορτίζω Παντού» και σύντομα ολοκληρώνονται οι απαραίτητες τροποποιήσεις για τη μείωση της γραφειοκρατίες. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης (30 εκατ. ευρώ αφορούν δήμους, 50 εκατ. ευρώ αφορούν ιδιώτες).
«Είναι μεγάλο στοίχημα για εμάς να επιτύχουμε να έχουμε τους περίπου 4.500 επιπλέον φορτιστές στη χώρα», είπε η κ. Αλεξοπούλου.
Η υφυπουργός σημείωσε ξεχωριστά ότι απαραίτητο στοιχείο για μια νέα πραγματικότητα στη βιώσιμη αστική κινητικότητα στην Αθήνα είναι οψηφιακός μετασχηματισμός. Έκανε ειδική αναφορά στα έγγραφα που προστέθηκαν στο ψηφιακό πορτοφόλι και προσφέρουν εύκολη πρόσβαση σε στοιχεία και πληροφορίες για το αυτοκίνητο αλλά και στην υπηρεσία tap and pay που θα ξεκινήσει τον Μάρτιο από τις express λεωφορειακές γραμμές για το Αεροδρόμιο και θα δώσει τη δυνατότητα στους επιβάτες να πληρώνουν με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.