Μέσω των ορισμών του ν/σ η κυβέρνηση επιχειρεί να περάσει ρυθμίσεις εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος. Η Γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς τόνισε ότι καταργείται το ελάχιστο πλάτος της παραλίας, το οποίο προβλεπόταν ότι δεν μπορεί να είναι μικρότερο από τα 30μ. Το ν/σ προβλέπει τα ανώτατο όριο των πενήντα (50) μέτρων αλλά δεν προβλέπει το ελάχιστο, το οποίο μπορεί να είναι και 1 ή 2 μ. Οκτώ περιβαλλοντικές οργανώσεις με κοινή ανακοίνωση τους τονίζουν ότι η κατάργηση του ελάχιστου πλάτους της παραλίας (30 μέτρα), «δίνει σήμα σε πράξεις οριοθέτησης παραλίας που επιτρέπουν τη δόμηση κυριολεκτικά επάνω στο κύμα».
Υπενθύμισε ότι με νόμο του 2019 ο παλαιός αιγιαλός, έπαυε να ανήκει στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και πέρασε στη δημόσια κτήση. Επομένως ήταν ανεπίδεκτος κτήσης ιδιωτικών δικαιωμάτων, καταγραφόταν πλέον ως πράγμα κοινόχρηστο που ανήκει κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο το προστατεύει και το διαχειρίζεται. Η συγκεκριμένη διάταξη αποτέλεσε πραγματική τομή στο νομικό καθεστώς του παλαιού αιγιαλού, σε πλήρη εναρμόνιση με τις αποφάσεις του ΣτΕ. Αντίθετα η καινούργια διάταξη προβλέπει ότι ο παλαιός αιγιαλός θα ανήκει στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και επομένως θα μπορεί να αξιοποιηθεί.
Κατηγόρησε εντόνως την Κυβέρνηση και την κάλεσε να αποσύρει τη διάταξη του ν/σ που καταργεί το ειδικό ευνοϊκό καθεστώς για τον αιγιαλό και την παραλία που ίσχυε στα Δωδεκάνησα χάριν της οποίας είχε σωθεί ο αιγιαλός και οι παραλίες στα Δωδεκάνησα. Στα Δωδεκάνησα το όριο του αιγιαλού δεν τίθεται στο όριο του χειμερίου κύματος, όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά σε αυτό προστίθεται μια ζώνη 12 μέτρων. Στις μεταβατικές διατάξεις του ν/σ προβλέπεται ότι στα Δωδεκάνησα θα εφαρμόζεται πλέον ο υπό ψήφιση νόμος. Επομένως οι εκτάσεις που ανήκαν στη δημόσια κτήση του Δημοσίου, θα ανήκουν από την έναρξη ισχύος του στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου. Με το ν/σ καταργείται, επί της ουσίας, η κοινοχρησία στο σύνολο των αιγιαλών και παραλιών όλων των Δωδεκανήσων καθώς θεωρούνται πλέον ως ανήκοντα στην ιδιωτική κτήση του Δημοσίου και όχι ως στοιχεία της δημόσιας κτήσης δηλαδή ως πράγματα κοινόχρηστα και εκτός συναλλαγής. Αποτέλεσμα οι παραλίες στα Δωδεκάνησα θα μείνουν οι μισές. Η ρύθμιση «τινάζει στον αέρα» και εκατοντάδες πρωτόκολλα κατεδάφισης αυθαιρέτων (μόνο στη Ρόδο περισσότερα από 400) σε αιγιαλούς και παραλίες. Υπάρχει ο κίνδυνος ένα μέρος αυτών να εξασφαλίσει πολυετή ασυλία και να νομιμοποιηθούν οι αυθαιρεσίες.
Η κ. Πέρκα επισήμανε ότι με το ν/σ επιχειρείται μία μετατόπιση των φορέων στους οποίους αναγνωρίζεται η εξουσία παραχώρησης δικαιωμάτων χρήσης αιγιαλού και παραλίας, από τους ΟΤΑ (που ισχύει σήμερα) προς το Δημόσιο και την ΕΤΑΔ. «Αυτή η μεταφορά των αρμοδιοτήτων, θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι λειτουργεί ενισχυτικά στην προάσπιση του κοινόχρηστου χαρακτήρα του αιγιαλού και της παραλίας. Δεν είναι όμως έτσι γιατί οι αντίστοιχες κτηματικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και η ΕΤΑΔ είναι υπο στελεχωμένες. Επίσης φαίνεται ότι στοχεύει να περιορίσει τις επιτυχίες του «κινήματος της πετσέτας» για την προάσπιση της δημόσιας χρήσης της παραλίας, απέναντι στις τοπικές δημοτικές αρχές» πρόσθεσε με έμφαση.
Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με την εισαγωγή του όρου «διακριτό τμήμα του αιγιαλού» ως «το τμήμα αιγιαλού και παραλίας μεταξύ δύο φυσικών ορίων» αυξάνεται η έκταση του αιγιαλού επί της οποίας εφαρμόζεται το 60% που μπορεί να παραχωρηθεί για απλή ή άλλη χρήση. Επομένως μεγαλώνει το τμήμα του αιγιαλού που μπορεί να δοθεί προς παραχώρηση και μένει για τους λουόμενους το δυσπρόσιτο τμήμα.
Ομοίως και η νέα ad hoc «κατηγορία» προσωρινού καθεστώτος προστασίας «απάτητες παραλίες», αφενός μεγαλώνει το τμήμα του αιγιαλού που μπορεί να δοθεί προς παραχώρηση και αφετέρου οδηγεί σε κατακερματισμό του προστατευτικού καθεστώτος των περιοχών του δικτύου Natura 2000.
Υπογράμμισε στη συνέχεια ότι χωρίς καμία αιτιολογία επεκτείνεται η λίστα των όμορων επιχειρήσεων στις οποίες μπορεί να γίνει απευθείας ανάθεση της παραχώρησης απλής χρήσης τμήματος αιγιαλού και παραλίας σε όμορες επιχειρήσεις (camping, κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια κ.α» από την ΕΤΑΔ. Την χαρακτήρισε άκρως προβληματική διάταξη, η οποία αφήνει περιθώριο για μεγαλύτερη μείωση του ελεύθερου χώρου του αιγιαλού.
Στάθηκε επιπλέον στο ότι ο καθορισμός θαλάσσιας ζώνης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, με διάταξη τυπικού νόμου, αποτελεί άλλη μια παράβαση της ενωσιακού δικαίου. Επιχειρείται η επέκταση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, δίχως να τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες δέουσας εκτίμησης της επίδρασης σε περιοχή Natura 2000 και δίχως να τηρούνται οι διαδικασίες της οδηγίας για τη στρατηγική εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η Πέτη Πέρκα σχολίασε επίσης τα ενεργειακά άρθρα του ν/σ, τα οποία αφορούν τη μεταβατική περίοδο έως την ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική. Μία ρύθμιση όμως που αφορά μία «κλειδωμένη» συμφωνία μεταξύ της κατ’ όνομα πλέον μόνο δημόσιας ΔΕΗ και συγκεκριμένης εταιρείας, τη συμβατική μονάδα παραγωγής της οποίας θα εξαγοράσει και θα μεταφέρει στην Κρήτη η ΔΕΗ για να καλύψει τυχόν ελλείμματα ισχύος την καλοκαιρινή περίοδο.
Δήλωσε χαρακτηριστικά «αναγνωρίζουμε ότι πρόκειται για ένα δύσκολο και σύνθετο τεχνικά έργο αλλά αναγνωρίζουμε και τις διαρκείς παρατάσεις στην ολοκλήρωσή του εκ μέρους του ΑΔΜΗΕ. Μάς ενδιαφέρει πόσο θα κοστίσει η «κοινωνικοποίηση» του κόστους λειτουργίας των συμβατικών μονάδων έως την ολοκλήρωση της διασύνδεσης στους καταναλωτές αφού προβλέπεται ότι το κόστος θα καλυφθεί μέσω του λογαριασμού Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΕΛΥΚΩ), ενός λογαριασμού που η κυβέρνηση έχει ήδη καταστήσει ελλειμματικό. Μάς ενδιαφέρει ακόμη να υπάρχουν δικλείδες ώστε να μην αποτελέσει άλλη μία αφορμή για κερδοσκοπία κάποιων εταιρειών στον κλάδο της ενέργειας, όπως και μάς ενδιαφέρει ότι θα πληρώνουμε ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2034 αφού, η διάταξη αναφέρει το πλήρες κόστος του πρόσθετου αυτού δυναμικού θα αποσβένεται για μία δεκαετία»
Αναφέρθηκε και στο συγκοινωνιακό έργου στον ΟΑΣΘ. «‘Έχουν περάσει 5 χρόνια από την πρώτη παράταση και το ερώτημα παραμένει: Τι κάνει η κυβέρνηση με τον ΟΑΣΘ; Δεν υπάρχουν δικαιολογίες πλέον, η ΝΔ έχει την πλήρη ευθύνη για τη σημερινή τραγική κατάσταση του Οργανισμού, αλλά και των μεταφορών γενικότερα στη Θεσσαλονίκη. Σειρά λαθών και αποσπασματικών κινήσεων, πάντα προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων».
Ολοκλήρωσε την εισήγησή της τονίζοντας ότι «η χώρα μας αποτελεί ελκυστικό τουριστικό προορισμό παγκοσμίως, επειδή ακριβώς έχει αυτό το ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον, όσο έχει διατηρηθεί βέβαια. Η διαρκής συρρίκνωση των πλεονεκτημάτων της χώρας, όπως είναι ο αιγιαλός και η παραλία με το χτίσιμο όλων των παραλίων, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη και τη φέρουσα ικανότητα τότε θα χαθεί και αυτό το πλεονέκτημα που έχουμε. Δηλαδή πέρα από την περιβαλλοντική ζημιά θα υπάρξει οικονομική ζημιά».