Μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται η προμήθεια όλων των υλικών ενώ ήδη έχει πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για την προμήθεια των σωλήνων. Επίσης ο ΔΕΣΦΑ έχει κερδίσει το project management του δικού του κομματιού που σημαίνει πως ο διαχειριστής έχει το έλεγχο του έργου και όπως ανέφερε στέλεχος του διαχειριστή αυτή τη στιγμή η Β. Μακεδονία «καίγεται για την ολοκλήρωση του έργου καθώς είναι το μεγαλύτερο που θα κάνει.
Το έργο που θα ολοκληρωθεί το 2025 σύμφωνα με τον ΔΕΣΦΑ αποσκοπεί στη διασύνδεση των συστημάτων φυσικού αερίου Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας με στόχο την διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου στην Βόρεια Μακεδονία καθώς σήμερα η τροφοδοσία της εν λόγω αγοράς εξαρτάται αποκλειστικά από τη διασύνδεση με την Βουλγαρία (σε συμφόρηση). Για το έργο έχει υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας (Memorandum of Understanding, MoU) ανάμεσα στον ΔΕΣΦΑ και την ΝER τον Οκτώβριο 2016 καθώς και υπεγράφη στις 10 Σεπτεμβρίου 2021 Συμφωνία Συνεργασίας για την κατασκευή του αγωγού στις δύο πλευρές των συνόρων.
Η πρόσβαση στο ΕΣΦΑ και ειδικότερα στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας και στο αέριο μέσω ΤΑΡ θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό, οδηγώντας έτσι σε δυνητικά πιο χαμηλές τιμές προμήθειας φυσικού αερίου στη γείτονα χώρα. Ταυτόχρονα το έργο αυτό προωθεί την περιφερειακή ανάπτυξη της αγοράς φυσικού αερίου και την δραστηριοποίηση περισσότερων Χρηστών συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ελληνικού κόμβου φυσικού αερίου. Επίσης, θα συμβάλει στην αύξηση του βαθμού χρήσης των ελληνικών υποδομών όπως της Ρεβυθούσας, με στόχο τη μείωση των χρεώσεων του Συστήματος μακροπρόθεσμα.
Το απαιτούμενο έργο εντός της ελληνικής επικράτειας συνίσταται στην κατασκευή:
- Αγωγού μήκους 55 χιλιομέτρων και διαμέτρου 30 in, με πίεση σχεδιασμού 80 barg και μέγιστη πίεση λειτουργίας 66,4 barg οποίος ξεκινά από την Νέα Μεσημβρία (Σημείο σύνδεσης κατάντη του Συμπιεστή Ν. Μεσημβρίας) έως το Μεθοριακό Σταθμό U-7550 που ανήκει στα Διοικητικά Όρια της Κοινότητας Ευζώνων, ανατολικά από τον ποταμό Αξιό.
- Συνοριακό Μετρητικό Συνοριακό Σταθμό (ΜΣΣ) στην περιοχή διασύνδεσης (εκτιμώμενη δυναμικότητα 430.000 Nm3 /h) με κεντρική διάταξη παράκαμψης του σταθμού 50% της τελικής δυναμικότητας Ο σχεδιασμός του νέου ΜΣΣ αποτελείται από τις παρακάτω τμήματα: a) τμήμα φίλτρανσης αερίου, (1+1), ένα ρεύμα φίλτρων σε λειτουργία και ένα σε αναμονή – δυναμικότητα κάθε ρεύματος 430.000 Nm3/h, b) τμήμα μέτρησης αερίου, (2+1), δυο μετρητικά ρεύματα σε λειτουργία και ένα σε αναμονή - δυναμικότητα κάθε ρεύματος 215.000 Nm3 /h, c) Τμήμα Ελέγχου ροής αερίου, (2+1), δυο ρεύματα ελέγχου ροής σε λειτουργία και ένα σε αναμονή - δυναμικότητα κάθε ρεύματος 215.000 Nm3 /h,
- Σταθμός Ξεστροπαγίδων-αποστολής (Launcher Scraper Stations) στην διασύνδεση με τον ΕΣΜΦΑ στην Νεα Μεσημβρία
- Σταθμός Ξεστροπαγίδων-αποστολής (Launcher Scraper Station) και υποδοχής
(Receiver Scraper Station) στην περιοχή του ΜΣΣ.