Οι τρεις εταιρείες, είναι οι βασικοί μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ και η συνάντηση του Stefano Venier, διευθύνοντος συμβούλου της SNAM, του Arturo Gonzalo Aizpriri, Chief Executive της Enagas και του Olivier Lemoine της Fluxys με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, παρουσία και της διευθύνουσας συμβούλου του ΔΕΣΦΑ, Μαρίας Ρίτας Γκάλλι είχε περισσότερο εθιμοτυπικό χαρακτήρα.
Ωστόσο στη συνάντηση συζητήθηκαν τόσο τα σχέδια ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ όσο και οι ενεργειακές εξελίξεις στην Ευρώπη εν όψει της πλήρους απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο και της στροφής προς τα πράσινα αέρια όπως το υδρογόνο το βιομεθάνιο, αλλά η εφαρμογή τεχνολογιών όπως το CCS. Τεχνολογίες στις οποίες σχεδιάζει τη δραστηριοποίησή του ο ΔΕΣΦΑ, πέραν του επενδυτικού του προγράμματος για την ανάπτυξη του δικτύου φυσικού αερίου.
Όπως έχει κάνει ήδη γνωστό, σε ό,τι αφορά το υδρογόνο σχεδιάζει όλους τους νέους αγωγούς του κατά τρόπο ώστε να μπορούν να υποδεχθούν το νέο καύσιμο ενώ παράλληλα προωθεί και την ανάπτυξη της τεχνολογίας του CCS. Την ίδια ώρα, ειδικά για το βιομεθάνιο σχεδιάζει πιλοτικό έργο για την παραγωγή του πράσινου καυσίμου. Αλλωστε και οι τρεις μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ διαθέτουν σχετική τεχνογνωσία και παράγουν βιομεθάνιο στις χώρες τους. Για την ανάπτυξη του νέου καυσίμου στην Ελλάδα απαιτείται η διαμόρφωση του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου κάτι που προωθεί ο κ. Σκυλακάκης.
Μάλιστα το νομοσχέδιο για το βιομεθάνιο αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο ευρείας σύσκεψής που έχει προγραμματιστεί για σήμερα στο υπουργείο. Τα «αφεντικά» της Snam, Enagas, και Fluxys, που βρέθηκαν στην Αθήνα πέντε χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΣΦΑ ενημερώθηκαν για την πορεία και τα αναπτυξιακά σχέδια του Διαχειριστή, ο οποίος όπως φαίνεται αποτελεί μια εξαιρετικά καλή επένδυση για τους τρεις ευρωπαίους διαχειριστές, αφού η Ελλάδα αναδεικνύεται σε κόμβο μεταφοράς LNG για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η λειτουργία σε λίγους μήνες του FSRU της Αλεξανδρούπολης δημιουργεί νέες προϋποθέσεις εξαγωγής LNG από την ελληνική αγορά και ο ΔΕΣΦΑ βρίσκεται ήδη σε στενή συνεργασία με τους διαχειριστές των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης για τη δημιουργία του λεγόμενου Κάθετου Διαδρόμου μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα μέχρι και την Ουκρανία. Πρόκειται επί της ουσίας για την αναβάθμιση της δυναμικότητας των δικτύων αλλά και την αντιμετώπιση σημείων συμφόρησης ώστε να γίνεται απρόσκοπτα αντίστροφη ροή αερίου από το Νότο προς τον Βορρά.