Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε στη δημοσίευση του ετήσιου ESG Απολογισμού της για το 2022, που περιλαμβάνει τις δράσεις, τις πολιτικές και τους στόχους της, που είχαν ως αποτέλεσμα την πρόοδο του πλάνου βιώσιμης ανάπτυξής της.
Η ESG στρατηγική της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, ακολουθεί την κατεύθυνση των στόχων, όπως αυτοί έχουν τεθεί από τον όμιλο Carlsberg, στο πλαίσιο του προγράμματος «Together Towards ZERO and Beyond». Το πρόγραμμα επεκτάθηκε σε σχέση με το 2021, υιοθετώντας νέους πυλώνες δράσης, και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι τόσο της εταιρικής όσο και της ομιλικής στρατηγικής «SAIL’27».
Οι στόχοι που έχουν τεθεί, έχουν ως μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα το 2030 και ως μακροπρόθεσμο, το έτος 2040. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει σχεδιάσει και προχωρήσει στην υλοποίηση μίας σειράς δράσεων και πρακτικών για την καλύτερη δυνατή συμβολή της:
- στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, σε συνδυασμό με τις βιώσιμες πρακτικές ως προς την καλλιέργεια και επεξεργασία των πρώτων υλών και τη βιωσιμότητα των υλικών συσκευασίας των προϊόντων της,
- στη διαφύλαξη των υδάτινων πόρων,
- στην προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης, και
- στην εδραίωση μίας κουλτούρας ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος.
Πρόκειται για ένα συνεκτικό πλάνο ενεργειών, κατά την υλοποίηση του οποίου, η εταιρεία έχει ως σταθερούς συνοδοιπόρους τους ανθρώπους της, τους προμηθευτές και συνεργάτες της, φορείς και οργανισμούς, καθώς και τους ίδιους τους καταναλωτές.
Ο Απολογισμός ESG της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας εστιάζει σε ενέργειες και αποτελέσματα, βάσει των έξι παρακάτω αξόνων δράσης της:
ΜΗΔΕΝΙΚΟ αποτύπωμα άνθρακα:Αφορά στη δέσμευση της εταιρείας για ετήσια μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Συγκεκριμένα, τη χρονιά που μας πέρασε, ολοκληρώθηκε η απαραίτητη υποδομή για την υλοποίηση ενός πιλοτικού προγράμματος αξιοποίησης της ηλιακής ενέργειας και μετατροπής της σε θερμική, για την παραγωγή ατμού, προς κάλυψη ενεργειακών αναγκών στη μονάδα παραγωγής της εταιρείας στη Σίνδο, Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, με συγκεκριμένες πρακτικές και πρωτοβουλίες, κατά την τελευταία τριετία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία πέτυχε μείωση 10% στις εκπομπές CO2 και στην κατανάλωση θερμικής ενέργειας, ενώ έχει σημειώσει μείωση κατά 9% στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, και στις δύο παραγωγικές της μονάδες.
Στον παραπάνω στόχο έρχονται να προστεθούν οι δύο νέοι πυλώνες του προγράμματος, που αφορούν σεΜΗΔΕΝΙΚΟαποτύπωμα πρώτων υλών, μέσω βιώσιμων πρακτικών καλλιέργειας και επεξεργασίας των πρώτων υλών και σεΜΗΔΕΝΙΚΟ αποτύπωμα συσκευασιών, μέσω της χρήσης φιλικών προς το περιβάλλον και πλήρως ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας. Στον δεύτερο πυλώνα, η εταιρεία έκανε ένα σημαντικό βήμα τη χρονιά που μας πέρασε, αφαιρώντας το χρώμα από τα DraughtMaster βαρέλια της, με στόχο την ενίσχυση των τρόπων ανακύκλωσής τους.
ΜΗΔΕΝΙΚΗ σπατάλη νερού:Αφορά στη δέσμευση της εταιρείας για εξοικονόμηση του νερού, μέσω ενεργειών επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσής του κατά την παραγωγή των προϊόντων της. Αξίζει να σημειωθεί, ότι κατά την τελευταία τριετία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει πετύχει μείωση της κατανάλωσης νερού κατά την παραγωγική διαδικασία και στα δύο εργοστάσιά της κατά 13%.
ΜΗΔΕΝΙΚΗ ανεύθυνη κατανάλωση:Η εταιρεία προάγει σταθερά την κατανάλωση αλκοόλ με υπευθυνότητα και μέτρο, και συγκεκριμένα μέσω δράσεων, προγραμμάτων και συνεργειών, που προωθούν το μήνυμα της υπεύθυνης κατανάλωσης και διευρύνουν την κατηγορία προϊόντων με χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου αλκοόλ, καθώς και τις περιστάσεις κατανάλωσής τους.
ΜΗΔΕΝΙΚΑ ατυχήματα στην εργασία:Με την Υγεία και Ασφάλεια των ανθρώπων της να αποτελεί μόνιμη προτεραιότητά της, πραγματοποιούνται καθημερινές προσπάθειες για τη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος όπου ο κάθε εργαζόμενος θα είναι και θα νιώθει ασφαλής. Μέσα από ένα συγκεκριμένο πλαίσιο διαδικασιών, πρωτοβουλιών και εκπαιδεύσεων του ανθρώπινου δυναμικού της, η εταιρεία έχει πετύχει αύξηση 2% στο ποσοστό συμμόρφωσης ως προς τους Βασικούς Κανόνες Ασφαλείας και αύξηση 22% των αναφορών ως προς μη ασφαλείς συμπεριφορές.
Βασικός παράγοντας στην επίτευξη των παραπάνω δεσμεύσεων της εταιρείας, είναι η επιστροφή αξίας στους ανθρώπους, τους συνεργάτες και τους προμηθευτές της, στην αγορά και ευρύτερα στην κοινωνία. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στοχεύει με αυτόν τον τρόπο, σε ένα ουσιαστικά βιώσιμο μέλλον, υπηρετώντας πιστά τον εταιρικό Σκοπό της, να «Ζυθοποιεί για ένα καλύτερα σήμερα και αύριο!».