Στο πλαίσιο της συζήτησης ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης αναφέρθηκε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Net Zero Cities και την ελληνική συμμετοχή σε αυτό σημειώνοντας ότι «για να πετύχουμε αύξηση ποιότητας ζωής πρέπει αν έχουμε ένα αστικό περιβάλλον όπου θα νιώθουμε καλά μέσα σε αυτό».
Στο πλαίσιο της ελληνικής συμμετοχής στο πρόγραμμα Net Zero Cities 6 ελληνικές πόλεις, από τις συνολικά 100 ευρωπαϊκές που μετέχουν στο πρόγραμμα, δεσμεύτηκαν για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Πρόκειται για τις πόλεις Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κοζάνη, Τρίκαλα, Ιωάννινα και Καλαμάτα. Υπάρχουν επίσης είκοσι ελληνικές πόλεις που μετέχουν στην ευρωπαϊκή αποστολή για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, με το Δήμο Κοζάνης να μετέχει ως pilot city στο πρόγραμμα.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα συνεπάγεται ριζικές αλλαγές σε όλους τους τομείς λειτουργίας της πόλης και ένα ολιστικό σχέδιο βιωσιμότητας όπου υπάρχει και η συμμετοχή και συμφωνία της τοπικής κοινωνίας. Όπως τόνισε επίσης ο Ε. Μπακογιάννης «83 δήμοι έχουν υπογράψει ΜοU» για την πράσινη μετάβαση έως το 2050.
Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς αφού αναφέρθηκε στην προμήθεια των 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οποία και θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έως τα τέλη Απριλίου, προσέθεσε πως ο επόμενος διαγωνισμός για τις προμήθειες λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα αφορά στην προμήθεια και ηλεκτρικών αλλά και λεωφορείων υδρογόνου.
Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 100 εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων για τις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις, ο διαγωνισμός της οποίας ετοιμάζεται στο υπουργείο σε επίπεδο τεχνικών όρων και προδιαγραφών.Σε ότι αφορά στην προσβασιμότητα παραδέχθηκε ότι «έχουμε αρκετό δρόμο ακόμα να διανύσουμε», προσέθεσε ωστόσο ότι γίνονται σχετικά βήματα όπως για παράδειγμα η εφαρμογή που θα εγκαινιαστεί σύντομα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας με την οποία θα ενημερώνονται τα άτομα ΑΜΕΑ για τυχόν προβλήματα στις μετακινήσεις και εναλλακτικές διαδρομές.
Στην τοποθέτησή του ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Dimand ΑΕ, τόνισε πως στρατηγική επιλογή (της Dimand) ήταν να μην επιβαρύνει με νέο κτιριακό όγκο το απόθεμα της χώρας εξηγώντας την στρατηγική της εταιρείας να επενδύσει σε παλιά βιομηχανικά και ιστορικά κτίρια, όπως ο Παπαστράτος, το Μινιόν και πολλά ακόμα.
Από τα 600 χιλιάδες τ.μ. αυτών των κτιρίων, η Dimand κατεδάφισε περίπου τα 400 χιλιάδες τ.μ., έχτισε εμβαδό περίπου 100 χιλιάδων τ.μ. ενώ 100 χιλιάδες τ.μ. ανακαινίστηκαν και δόθηκαν για νέες χρήσεις. «Έχουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα επαγγελματικών κτιρίων που μας φέρνει πιο κοντά στο μέλλον των πράσινων πόλεων και στην ανθεκτικότητα» τόνισε ο Δ. Ανδριόπουλος, σημειώνοντας ότι «η δική μας συμμετοχή από το 2008 αφορά μόνο σε πράσινα πιστοποιημένα κτίρια».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος ΘΕΚ Α.Ε., Βασίλης Μαγκλάρας κατά την τοποθέτησή του ανέφερε πως ολοκληρώνεται η αδειοδότηση για την πλήρη ανάπτυξη της επένδυσης στο Θριάσιο κάνοντας λόγο για μία μοναδική και πρωτοπόρα επένδυση στον τομέα των logistics, μηδενικών εκπομπών ρύπων έχοντας τη δυνατότητα να καταστεί και παραγωγός ενέργειας.
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος του Δ.Σ Redeplan κ Σωκράτης Μπαλτάς έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ορθολογική εκμετάλλευση των χρήσεων γης, στην χρήση πρασίνου μέσα στο αστικό περιβάλλον και στις βιομηχανικές ζώνες αναλύοντας τον χωροταξικό σχεδιασμό στο Θριάσιο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός αναφέρθηκε στις εντατικές προσπάθειες αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου δηλώνοντας « η αποστολή μας είναι σαφής να υλοποιήσουμε άρτια έργα». Επιπλέον τόνισε πως ο σιδηρόδρομος είναι στο προσκήνιο της βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας και ο ρόλος του δεν μπορεί παρά να είναι καθοριστικός.
Τέλος, από την πλευρά του ο κ. Παναγιώτης Παπαμητρόπουλος, Head of Transport, Salfo SA. ανέφερε πως λύση για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μάλιστα όπως είπε με ψηφιακό τρόπο, μπορεί να γίνει μία εκτενής και σε βάθος ανάλυση του κυκλοφοριακού στην πόλη, και με βάση αυτή τη γνώση μπορεί να γίνει καλύτερη οργάνωση των ΜΜΜ.