Η πλατφόρμα ανοίγει σήμερα για την υποδοχή αιτήσεων που αφορά στην επιδότηση αγοράς ή μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων. Ο τρίτος κύκλος του προγράμματος έχει τροποποιηθεί με το «λίφτινκ» να στοχεύει στην απλοποίηση της διαδικασίας και στη διόρθωση ζητημάτων που είχαν καταγραφεί στα ανάλογα προγράμματα που έτρεξαν στον παρελθόν.
Συγκεκριμένα, με αύξηση προϋπολογισμού στα 33 εκατ. ευρώ, απλούστερες διαδικασίες και χωρίς δεσμευμένους πόρους, το νέο πρόγραμμα στοχεύει στη μεγαλύτερη ανανέωση του στόλου, καθιερώνοντας διπλάσιο κίνητρο απόσυρσης από το προηγούμενο πρόγραμμα ύψους 2.000 ευρώ. Παράλληλα μειώνεται η επιδότηση για τα νομικά πρόσωπα, με στόχο να καλύψει μεγαλύτερο αριθμό δικαιούχων, αφού βάσει νόμου ένα στα τέσσερα νέα εταιρικά οχήματα θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό.
Στη νέα αυτή φάση του προγράμματος, η επιδότηση για φυσικά πρόσωπα παραμένει στο 30% της λιανικής τιμής του οχήματος προς φόρων με ανώτατο όριο τις 9.000 ευρώ. Ωστόσο η αύξηση του bonus απόσυρσης στις 2.000 ευρώ από τα 1.000 που ήταν στον προηγούμενο κύκλο του προγράμματος, αυξάνει το συνολικό όριο της επιδότησης στις 11.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι η επιδότηση της απόσυρσης αφορά σε οχήματα προ του 2010, άρα άνω των 14 ετών. Παράλληλα, η επιδότηση προσαυξάνεται με κίνητρα για τα άτομα με αναπηρία, που ενισχύονται, όπως και στο προηγούμενο πρόγραμμα με επιπλέον 1.000 ευρώ, καθώς και για πολύτεκνους, επίσης με 1.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και έως 4.000 ευρώ.
Επιπλέον κίνητρο 1.000 ευρώ δίνεται και στους νέους ως 29 ετών. Όσο για την κρατική επιδότηση, για δίκυκλα ή τρίκυκλα, δεν υπάρχουν αλλαγές. Αυτή ανέρχεται σε ποσοστό 30% επί της αξίας αγοράς προ Φ.Π.Α., για τις κατηγορίες L1e έως και L4e, με μέγιστο τα 1.300 ευρώ, ενώ το ποσοστό αυξάνεται σε 40% για τις κατηγορίες L5e έως και L7e, φτάνοντας το μέγιστο στις 3.000 ευρώ.
Σε αυτή την κατηγορία, ΑμεΑ και πολύτεκνοι λαμβάνουν προσαύξηση 500 ευρώ, οι νέοι ως 29 ετών επιπλέον 1.000 ευρώ, αλλά μόνο για κατηγορίας L6e-L7e. Εδώ το bonus απόσυρσης παραμένει 400 ευρώ. Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, στα οποία θα κατευθυνθεί το 10% του προϋπολογισμού του προγράμματος, το οικολογικό bonus καλύπτει το 40% επί της αξίας αγοράς προ φόρων, με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ. Όπως και στον προηγούμενο κύκλο, πολύτεκνοι και ΑμεΑ λαμβάνουν επιπλέον κίνητρο 500 ευρώ.
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από τον Νοέμβριο του 2023 έχει καταβάλει σε 8.250 δικαιούχους, το ποσό των 27.918.572 ευρώ, για αγορά ηλεκτρικού οχήματος.
Δικαιούχοι είναι:
Φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες), που δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, διαθέτουν ΑΦΜ, και έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους κατά την υποβολή της αίτησης τους. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να είναι ωφελούμενος της δράσης για αγορά ή χρονομίσθωση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ηλεκτρικού δίκυκλου/τρικύκλου/τετράκυκλου. Προαιρετικά δικαιούται την επιπλέον επιδότηση μέσω της απόσυρσης παλαιού οχήματος, ή/και – την επιπλέον επιδότηση αγοράς «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης.
Όλες οι επιχειρήσεις και τα νομικά πρόσωπα, κάθε μορφής, πλην ΝΠΔΔ, εφόσον διαθέτουν έδρα ή/και υποκατάστημα εντός της Ελληνικής Επικράτειας και οι οποίες δεν τελούν σε καθεστώς πτώχευσης και θέσης σε αναγκαστική διαχείριση.