Και η αλήθεια είναι πως στις πλείστες των περιπτώσεων οι εκπτώσεις αυτές είναι πραγματικές, χωρίς βέβαια να λείπουν και τα παρατράγουδα της εξαπάτησης των καταναλωτών με τις γνωστές σε όλους πλασματικές εκπτώσεις, αλλά κυρίως με το λεγόμενο ξεστοκάρισμα προϊόντων που μένουν στα αζήτητα.
Ωστόσο, πράγματι οι καταναλωτές στις θεσμοθετημένες εκπτώσεις μπορούν να πετύχουν «ευκαιρίες» και να αγοράσουν τα είδη που επιθυμούν σε δελεαστικές τιμές.
Ακριβώς το αντίθετο παρατηρείται στην αγορά τροφίμων και ειδών νοικοκυριού και πρώτης ανάγκης που εξακολουθούν να αυξάνονται σταθερά, μήνες τώρα, με την κυβέρνηση αντί να προσπαθεί να τιθασεύσει τις τιμές να αναλώνεται σε μια επικοινωνιακή προσπάθεια να πείσει πως άρχισε η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, κοροϊδεύοντας έτσι τους πολίτες, καθώς υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην ακρίβεια και τον πληθωρισμό.
Η ακρίβεια είναι ένας εφιάλτης που ζουν οι καταναλωτές και έχει να κάνει με την αύξηση των τιμών σε συνδυασμό και με τα χαμηλά εισοδήματα, που δυσχεραίνουν την διαβίωση τους, ενώ ο πληθωρισμός είναι ένας δείκτης που απλά καταγράφει τη μεταβολή των τιμών σε κατηγορίες αγαθών από την μια χρονική περίοδο στην άλλη.
Και το κυριότερο είναι, πως όταν μιλάμε για αποκλιμάκωση ή για πτώση/μείωση του πληθωρισμού, φυσικά και δεν εννοούμε πτώση/μείωση των τιμών των προϊόντων και των υπηρεσιών. Η μείωση του πληθωρισμού είναι απλά η μικρότερη αύξηση των τιμών σε σύγκριση δύο περιόδων. Αλλά η αύξηση παραμένει αύξηση.
Για το λόγο αυτό και οι καταναλωτές αναρωτιούνται και εκνευρίζονται όταν ακούνε από κυβερνητικά χείλη ή και από τα μέσα ενημέρωσης περί μείωσης του πληθωρισμού, ενώ στην καθημερινότητα τους και κάνοντας τις αγορές τους διαπιστώνουν ότι οι τιμές των προϊόντων συνεχώς αυξάνονται.