Είναι πλέον γνωστό ότι η ηλεκτροκίνηση έχει αλλάξει τα μέχρι τώρα δεδομένα της αυτοκίνησης. Η απόφαση απαγόρευσης των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2030 και έπειτα, αλλάζει τους συσχετισμούς και τα επαγγέλματα που θα δραστηριοποιηθούν γύρω από το αυτοκίνητο. Έτσι πολύ σύντομα θα δούμε, εκτός των άλλων επαγγελμάτων, εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης να συνεργάζονται με επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας και με εταιρείες που κατέχουν σημεία φόρτισης, ώστε να προσφέρουν ένα πλήρες πακέτο προϊόντων και υπηρεσιών.
Αυτοί οι κλάδοι αναμένεται να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και προοπτικές, προκειμένου ο τελικός καταναλωτής- οδηγός να τα έχει όλα χωρίς κόπο και προπάντων χωρίς μεγάλο κόστος. Αυτοί οι κλάδοι θα πρέπει να συνεργαστούν για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη λύση, η οποία θα δημιουργήσει σχέσεις συνεργασίας με τους πελάτες. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την συνεργασία θα παίξουν οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης οι οποίες βάσει συμβάσεων θα προσφέρουν ένα ηλεκτρικό όχημα και προσυμφωνημένο χρόνο φόρτισης ή kWh σε μηνιαία κατανάλωση, παρόμοια με τα συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας.
Όλα αυτά όταν τα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση προβλέπουν ότι ο αριθμός των σημείων φόρτισης στην Ευρώπη θα αυξηθεί σε 5,2 εκατομμύρια έως το 2024, από 1,3 εκατομμύρια το 2019. Ήδη οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας ανταγωνίζονται για να κερδίσουν κεντρικά σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, προσβλέποντας να πάρουν μερίδιο αγοράς από τα 13 εκατομμύρια οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών που αναμένεται να κυκλοφορούν έως το 2025.
Το ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro7 είναι απαγορευτικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να βγάζουν στην παραγωγή αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Βλέπουν την ηλεκτροκίνηση ως μονόδρομο, καθώς αν κινηθούν προς άλλη κατεύθυνση το μόνο που θα κερδίσουν είναι τα βαριά πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Έτσι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει την μάχη των πωλήσεων. Όσο τα χρόνια θα περνούν η τιμολογιακή πολιτική των αυτοκινήτων με υγρό καύσιμο θα αυξάνεται. Φυσικά οι κολοσσοί που ασχολούνται με τα υγρά καύσιμα, άρχισαν και αυτοί να αλλάζουν ρότα και να παίρνουν σημαντική θέση για παράδειγμα στα σημεία φόρτισης, τόσο μέσα στα βενζινάδικα, όσο και σε πολύ κεντρικά και προσοδοφόρα σημεία. Ήδη η Shell και η BP αναζητούν ευκαιρίες για να μπουν στην ηλεκτροκίνηση. Αναλυτές αναφέρουν ότι μέχρι το 2026 θα σημειωθούν μεγάλες αλλαγές και ότι οι εταιρείες που θα καταφέρουν να πάρουν μερίδιο αγοράς στον τομέα των σημείων φόρτισης θα γίνουν και οι «βασικοί παίκτες» στην ηλεκτροκίνηση για το επόμενο διάστημα.
ΑΠΕ ΜΠΕ