Ερώτηση για τη ματαίωση και την πιθανή ακύρωση της προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη κατέθεσαν οι Τομεάρχες Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, Π. Πέρκα, Γ. Βαρεμένος, Χ. Καφαντάρη και Χ. Σπίρτζης, ενόψει της αναγγελθείσας πρωτοβουλίας της κυβέρνησης ΝΔ για την ηλεκτροκίνηση, αύριο, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, αποδεικνύοντας έτσι και την υποκριτική εκμετάλλευση της περιβαλλοντικής πολιτικής από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Η ερώτηση που απευθύνεται προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας αφορά στην τύχη της προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που περιέχονταν σε διαγωνισμό προϋπολογισμού €461.094.000 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, που σχεδιάστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για την προμήθεια, επισκευή και συντήρηση 750 λεωφορείων, διαφορετικών τεχνολογιών, για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Στην προκήρυξη του διαγωνισμού περιλαμβάνονταν, μεταξύ άλλων, η «Προμήθεια, επισκευή και συντήρηση 190 τυπικών αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων 12m και παρελκόμενων αυτών (φορτιστών βραδείας φόρτισης και ταχυφορτιστών) με δικαίωμα για προμήθεια άλλων 130».
Ο διαγωνισμός αυτός ακυρώθηκε από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, αλλά η κυβέρνηση είχε τη δυνατότητα να τροποποιήσει τους επίμαχους όρους και να προχωρήσει με την προκήρυξη του διαγωνισμού. Αντί αυτού, η κυβέρνηση επέλεξε να ακυρώσει το διαγωνισμό στο σύνολό του, ενώ ο επανασχεδιασμός του φαίνεται ότι θα συμπεριλάβει δύο τουλάχιστον νέους διαγωνισμούς με τον πρώτο, να αφορά λεωφορεία diesel και φυσικού αερίου.
Στο πλαίσιο αυτό, η φημολογούμενη εξαγγελία για τη δρομολόγηση δύο (2) ηλεκτρικών λεωφορείων πιλοτικά στην Αθήνα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της ΝΔ για την ηλεκτροκίνηση, ακούγεται ως ανέκδοτο. Αλλά και στη Θεσσαλονίκη, ο Δήμος Θεσσαλονίκης αγοράζει 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία από τη Λειψία, πεπαλαιωμένης – πια - τεχνολογίας euro IV, που θα ενταχθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ, ενώ με διαγωνισμό μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων γίνεται μια απέλπιδα προσπάθεια να βγουν σε κυκλοφορία περισσότερα οχήματα.
Με την ερώτησή τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καλούν την κυβέρνηση να καταθέσει τους λόγους για τους οποίους δεν προχώρησε σε νέα προκήρυξη του διαγωνισμού, ως όφειλε, και ζητούν να ενημερωθούν για το νέο χρονοδιάγραμμα, ειδικά για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων, όπως απαιτείται εξάλλου για την προώθηση του κοινού στόχου των πράσινων μεταφορών. Φαίνεται όμως ότι η ΝΔ αναλώνεται πάλι μόνο σε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.