Νέες συνήθειες θα πρέπει να αποκτήσουν οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων καθώς η ηλεκτροκίνηση εξελίσσεται συνεχώς.
Ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να μοιραστεί τις γνώσεις και τις εμπειρίες του με άλλους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ στο μέτρο του δυνατού να συμβουλεύσει άλλους οδηγούς για τα σημεία φόρτισης, τον τύπο της συσκευής και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω φόρουμ είτε μετά από σχετική κατ’ ιδίαν συζήτηση. Επίσης, θα πρέπει -σε περίπτωση που βρίσκεται μπροστά σε έναν φορτιστή σε δημόσιο ταχυφορτιστή- να μην αποσυνδέσει το άλλο ηλεκτρικό όχημα για να συνδέσει το δικό του. Άλλωστε, έρευνες έχουν δείξει ότι το 88% των οδηγών φορτίζει το όχημά του στο σπίτι και αυτό δηλώνει ότι ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου που είναι συνδεδεμένος σε δημόσια πρίζα έχει απόλυτη ανάγκη την ενέργεια.
Όπως έκανε ένας οδηγός με κινητήρα εσωτερικής καύσης και δεν στάθμευε μπροστά σε μία αντλία καυσίμου που δεν την χρησιμοποιούσε, έτσι και τώρα δεν θα πρέπει να σταθμεύσει μπροστά σε ένα δημόσιο ταχυφορτιστή, καταλαμβάνοντας τη θέση κάποιου που ενδεχομένως να θέλει να τον χρησιμοποιήσει.
Εάν πρέπει να φορτίσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητό του, οφείλει να είναι προσεκτικός και να σκεφτεί για πόσο διάστημα θα πρέπει να το φορτίσει. Θα πρέπει να αποφεύγει να αφήνει το ηλεκτρικό όχημά του με χαμηλή στάθμη στη μπαταρία για μεγάλο χρονικό διάστημα ακίνητο. Καλό είναι να το σταθμεύσει σε κλειστό χώρο.
Εάν πρόκειται να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι, πρώτα πρέπει να σχεδιάσει το ταξίδι του, τη διαδρομή που θα ακολουθήσει, τα χιλιόμετρα και να κάνει ένα πλάνο οδήγησης και να εντοπίσει τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Σε τέτοια περίπτωση, ο προγραμματισμός είναι απαραίτητος.
Ακόμη, θα πρέπει να ελέγχει τη γενικότερη κατάσταση του οχήματος, την πίεση των ελαστικών και άλλες οδηγικές ρυθμίσεις.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο οδηγός οφείλει για να μεγιστοποιήσει την απόδοση ισχύος, να επιλέξει το πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας και να βεβαιωθεί ότι τα ελαστικά έχουν την πίεση που συνιστάται από τον κατασκευαστή.