Την τεχνολογία και τις δυνατότητες της αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες αξιοποιεί η Motor Oil επιδιώκοντας την εξοικονόμηση δαπανών. Πιο συγκεκριμένα η πετρελαϊκή εγκαθιστά στο διυλιστήριο της Κορίνθου καινοτόμο σύστημα (BESS – Battery Energy Storage System) με δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας ισχύος 1 MW ή 4 MWh.
Οι εργασίες είναι σε εξέλιξη στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της εισηγμένης και η ανάθεση της προμήθειας του BESS έχει γίνει στη μεγάλη αμερικανική Eos, η οποία χρησιμοποιεί την τεχνολογία μπαταρίας Znyth. Επίσης στο έργο συνεργάζονται η Ιngeteam η οποία έχει αναλάβει την προμήθεια του συστήματος φόρτισης – εκφόρτισης των μπαταριών και η Protasis η οποία έχει αναλάβει το σύστημα SCADA μέσω του οποίου θα ελέγχεται λειτουργικά το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας με την ενσωμάτωσή του στο εσωτερικό ηλεκτρικό δίκτυο του διυλιστηρίου.
Το σύστημα μπαταριών περιλαμβάνει οκτώ containers (energy blocks) με συστοιχίες μπαταριών τεχνολογίας Zinc-hybrid cathode συνολικής ισχύος 1 MW & αποθηκευτικής ικανότητας 4 MWh.
Το συγκεκριμένο σύστημα αποθήκευσης θα ενισχύσει τις ενεργειακές υποδομές του διυλιστηρίου παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία στις ώρες αιχμής και βελτιστοποίηση του προφίλ ζήτησης από το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Η εγκατάσταση του εν λόγω συστήματος είναι πιλοτικού χαρακτήρα και γίνεται προκειμένου να αξιολογηθεί η σκοπιμότητα της περαιτέρω επέκτασή της σε ευρύτερη κλίμακα, υποστηρίζοντας και βελτιστοποιώντας την ενεργειακή διαχείριση των αναγκών του διυλιστηρίου.
Σύμφωνα με τις Motor Oil και Eos οι μπαταρίες αυτής της τεχνολογίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συστήματα αποθήκευσης ενέργειας βιομηχανικής κλίμακας καθώς επίσης και ως συστήματα ευρείας κλίμακας για την ενεργειακή υποστήριξη ηλεκτρικών δικτύων.
Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι τα εξής:
· Χρήση κοινών υλικών (5 βασικά υλικά) τα οποία είναι ευρέως διαθέσιμα με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη προοπτική μείωσης του κόστους.
· Τα υλικά είναι ανακυκλώσιμα 100%.
· Μεγάλη διάρκεια ζωής (15+ έτη).
· Χαμηλά κόστη λειτουργίας και συντήρησης.
· Σταθερότητα λειτουργίας υπό δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες.
· Δυνατότητα πλήρους εκφόρτισης των μπαταριών (έως 100% σε αντίθεση με τις μπαταρίες Li-Ion που εκφορτίζονται 70-90%).
· Αυξημένα επίπεδα ασφάλειας καθώς ύστερα από εντατικούς ελέγχους και δοκιμές, δεν παρατηρήθηκαν περιπτώσεις ανάφλεξης ή έκρηξης.
· Δεν απαιτείται εγκατάσταση συστημάτων κλιματισμού και πυρόσβεσης (σε αντίθεση με τις μπαταρίες Li-Ion).
Για όλους τους παραπάνω λόγους, η συγκεκριμένη τεχνολογία, υποστηρίζουν οι δύο εταιρείες, είναι ευθέως ανταγωνιστική συγκριτικά με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου (Li-Ion), καθιστώντας την ιδανική για περαιτέρω ανάπτυξη εφαρμογών αποθήκευσης ενέργειας βιομηχανικής κλίμακας.
Πηγή euro2day.gr, Συντάκτης Χρήστος Κολώνας