Καταιγισμό εντολών από τις εταιρίες παροχής ενέργειας για αποσυνδέσεις ρεύματος σε πελάτες – οφειλέτες τους καθώς και για παύση εκπροσώπησης δέχτηκε ο ΔΕΔΔΗΕ, όπως προκύπτει τα επίσημα στοιχεία της ΡΑΕ που έδωσε στη δημοσιότητα.
Ειδικότερα σύμφωνα με την έκθεση της Αρχής για την περασμένη χρονιά οι πάροχοι έδωσαν στον ΔΕΔΔΗΕ 360.644 εντολές αποσύνδεσης των ρολογιών πελατών τους. Ο Διαχειριστής από αυτό το σύνολο εκτέλεσε τις 227.418. Εξ αυτών οι 111.298 έσπευσαν και πλήρωσαν ή ρύθμισαν τις οφειλές τους με αποτέλεσμα να ξαναδούν το φως… Δηλαδή ο ΔΕΔΔΗΕ τους επανασύνδεσε με το δίκτυο. Είναι όμως αξιοσημείωτο το γεγονός πως 116.120 πελάτες έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην έκθεση της ΡΑΕ δεν διευκρινίζεται πόσες από τις εντολές αποσύνδεσης είναι για λόγους οφειλών ή άλλους λόγους, όπως για παράδειγμα η εντολή διακοπής να ζητήθηκε από τον ίδιο τον πελάτη. Η τελευταία περίπτωση αφορά κυρίως όσους δεν θέλουν να επιβαρύνονται οικονομικά από ακίνητα που δεν χρησιμοποιούν, όπως ξενοίκιαστα καταστήματα, εξοχικές κατοικίες.
Εντύπωση προκαλεί επίσης και το γεγονός του μεγάλου αριθμού εντολών που δόθηκαν από τους προμηθευτές για παύση εκπροσώπησης πελατών τους. Με βάση την έκθεση της ΡΑΕ, για το 2019 οι εντολές παύσης εκπροσώπησης που δόθηκαν από τους προμηθευτές στον Διαχειριστή ανήλθαν σε 310.333 και εκτελέστηκαν οι 280.962.