Λογαριασμοί ρεύματος: Κρίσιμο τεστ για τη ΡΑΑΕΥ ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής

Λογαριασμοί ρεύματος: Κρίσιμο τεστ για τη ΡΑΑΕΥ ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής
Τετάρτη, 10/01/2024 - 06:34

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ένας καταναλωτής που δεν είναι ευχαριστημένος με τον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς δεν μπορεί να καταλάβει πώς έχει υπολογιστεί το συνολικό ποσό που πρέπει να πληρώσει.

Θέμα εβδομάδων θεωρείται η ενεργοποίηση του θεσμού του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή από την Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), με το στοίχημα για τον επόπτη να είναι μεγάλο , καθώς θα κριθεί μεταξύ άλλων η απόφασή του να αναθέσει σε δικηγορικό γραφείο της Θεσσαλονίκης την υποστήριξη του νέου θεσμού.

Σημειώνεται πως η απευθείας ανάθεση για την υποστήριξη του θεσμού του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή έγινε στη δικηγορική εταιρείας «ΑΘ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ-ΑΓ. ΚΑΪΤΕΖΙΔΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» προ μηνός. Η σύμβαση είναι ύψους 37.200 ευρώ και η διάρκειά της ορίσθηκε από τις 8 Δεκεμβρίου 2023 έως τις 7 Αυγούστου 2024.

Η δικηγορική εταιρεία καλείται να αναλάβει την από απόσταση και δια της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΡΑΑΕΥ παροχή υπηρεσιών από τους δικηγόρους, διαπιστευμένους διαμεσολαβητές της ομάδας έργου, που θα κατέχουν όλες τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες, στον τομέα της εναλλακτικής επίλυσης διαφορών, προκειμένου να διευκολυνθεί η εξωδικαστική συναινετική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών-πελατών και των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας ή και φυσικού αερίου που είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα.

Πως ο διαμεσολαβητής θα βοηθά να διευθετηθούν οι καταγγελίες;

Ένας καταναλωτής που δεν είναι ευχαριστημένος με τον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς δεν μπορεί να καταλάβει πώς έχει υπολογιστεί το συνολικό ποσό που πρέπει να πληρώσει και το οποίο είναι μεγάλο, θα ακολουθεί τα εξής βήματα: Αρχικά θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί εγγράφως στην εταιρεία που τον προμήθευσε ηλεκτρικό ρεύμα. Αν η απάντηση που θα λάβει δεν τον ικανοποιήσει, τότε θα μπορεί να απευθυνθεί στον διαμεσολαβητή ενέργειας. Ο διαμεσολαβητής θα ζητήσει από την εταιρεία να εξηγήσει τι έχει γίνει και να διορθώσει τον λογαριασμό σε περίπτωση υπαιτιότητας. Αν δε υπάρχει πρόβλημα από την πλευρά της εταιρείας θα ενημερώνει τον καταναλωτή.

Προκειμένου ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής να παρεμβαίνει αποτελεσματικά, γρήγορα και δωρεάν για την επίλυση αστικών διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων έχει εγγραφεί στο Ειδικό Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών του υπουργείου Ανάπτυξης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ