Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η μετάβαση σε περιβαλλοντικά φιλικές μεταφορές αποτελεί μια από τις κεντρικές πολιτικές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, όπως υπαγορεύεται και από τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ηρακλείου συμπληρώνουν το κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) ως κύριες πύλες εισόδου – εξόδου της Ελλάδος και μαζί με (20) λιμάνια που κατατάσσονται στο αναλυτικό ΔΕΔ-Μ, καλύπτουν τις κύριες μεταφορικές ανάγκες βασικών νησιών και της ηπειρωτικής χώρας.
Ειδικότερα, για τον λιμένα της Ηγουμενίτσας, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε:
«Ο λιμένας της Ηγουμενίτσας αποτελεί σημαντική πύλη διασύνδεσης της χώρας μας με την Ιταλία και την Δυτική Ευρώπη. Η ενεργειακή αναβάθμισή του διασφαλίζει επομένως ότι οι εθνικές και διεθνείς διασυνδέσεις θα μπορούν να υλοποιούνται με σύγχρονα μέσα και με τρόπο περιβαλλοντικά φιλικό.
Για το Υπουργείο μας, είναι σημαντική η επιδίωξη του έργου ALFION να βελτιστοποιήσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της λειτουργίας του λιμένα Ηγουμενίτσας, καθώς αυτή ευθυγραμμίζεται με τoυς Στρατηγικούς Στόχους που έχουμε ήδη θέσει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσα από το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, αλλά και τον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών πρόσθεσε ότι στην παρούσα Προγραμματική Περίοδο 2021 – 2027 έχουν καταγραφεί οι κυριότερες ανάγκες του λιμενικού συστήματος, ενώ στο ίδιο πλαίσιο προωθούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρεμβάσεις που αφορούν τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με επιλογές καθαρών μεταφορών, εναλλακτικών καυσίμων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στους λιμένες.
Επιπλέον, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα τελευταία χρόνια, έχει αποδώσει έμπρακτα ιδιαίτερη βαρύτητα στον βιώσιμο σχεδιασμό των μεταφορικών συστημάτων των πόλεων, θέτοντας ως εργαλείο τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Όπως είπε:
«Ο Δήμος Ηγουμενίτσας ήταν από τους πρώτους Δήμους της χώρας ο οποίος εκπόνησε ΣΒΑΚ λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη τη σπουδαιότητα του λιμένα ως βασική υποδομή της πόλης, ως εθνική και διεθνή πύλη συνδυασμένων επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών.
Η προσέγγιση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, ώστε οι οδικές υποδομές και τα μέσα που εξυπηρετούν την πρόσβαση στο λιμάνι να ευνοούν τη βέλτιστη λειτουργία του χωρίς να διαταράσσουν την κινητικότητα των κατοίκων της πόλης.
Εξάλλου, η ανάγκη για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των εναλλακτικών καυσίμων στις καθημερινές και όχι μόνο μετακινήσεις μιας πόλης, αποτελεί έναν από τους πυλώνες του θεσμικού πλαισίου των ΣΒΑΚ».
Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι μέσα από τα ΣΒΑΚ μπορεί να διευρυνθεί το δίκτυο των υποδομών της ηλεκτροκίνησης και να υλοποιηθεί ο προγραμματισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που προβλέπει 25.000 σημεία φόρτισης έως το 2030.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Υφυπουργός Μεταφορών, αναφέρθηκε στην πρόοδο που έχει συντελεστεί στην Ηγουμενίτσα, στο συγκεκριμένο πεδίο: «Όταν βλέπουμε μία ελληνική πόλη, να προωθεί σε στρατηγικό επίπεδο την ηλεκτροκίνηση μέσω των ΣΒΑΚ, στη συνέχεια να εξειδικεύει τον προγραμματισμό της μέσω των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) και ταυτόχρονα ο λιμένας της Ηγουμενίτσας να ολοκληρώνει τις μελέτες για την ενεργειακή αναβάθμισή του, σε συνάφεια με τους στόχους του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών του Υπουργείου μας, αντιλαμβανόμαστε ότι η Ηγουμενίτσα είναι μια πόλη που έχει όραμα, σχεδιάζει και υλοποιεί με στόχο την περιβαλλοντικά φιλική και βιώσιμη μετάβασή της.
Ταυτόχρονα, η πρωτοβουλία του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ, για την ολοκλήρωση του έργου ALFION, διασφαλίζει σύγχρονες και βιώσιμες υπηρεσίες, που προάγουν την οικονομική ευημερία της περιοχής και προσδίδουν υπεραξία στην προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος».