Συγκεκριμένα η αξία του ελληνικού στόλου, που το 2021 είχε έρθει πρώτος, για τον Οκτώβριο που πέρασε άγγιξε τα 29,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Για τον στόλο της Νότιας Κορέας ο διαδικτυακός πάροχος Vessels Value εκτιμά ότι αξίζει 17,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Για την περσυνή χρονιά οι θέσεις είχαν αντιστραφεί, καθώς μετά την Ελλάδα, δεύτερη ακολουθούσε η Ιαπωνία.
Η αλλαγή της θέσης – σύμφωνα με τον Vessels Value – οφείλεται στην κατά 9 δισεκατομμύρια δολάρια αύξηση της αξίας του ιαπωνικού στόλου, μετά την απότομη άνοδο της ζήτησης LNG λόγω των εξελίξεων που ακολούθησαν ύστερα από την απόφαση της Ρωσίας να εισβάλλει στην Ουκρανία.
Σε κάθε περίπτωση και η Ελλάδα είναι κερδισμένη, ανεξαρτήτως αν δεν έχει κόψει πρώτη το νήμα. Λόγω της ραγδαίας αύξησης των τιμών spot, η αξία του ελληνικού στόλου LNG αυξήθηκε επίσης περισσότερο από 50% από την αρχή του έτους, που σημαίνει, σε απόλυτους αριθμούς, πως η αύξηση έχει αγγίξει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια από πέρυσι.
Οι εξελίξεις στην Ουκρανία, σύμφωνα με την έκθεση, έχουν πυροδοτήσει μια έκρηξη παραγγελιών στον τομέα του LNG. Συνολικά για φέτος γίνεται λόγος για 142 νέες παραγγελίες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής, σημειώνοντας αύξηση περίπου 92%σε σχέση με πέρυσι..
Από αυτές τις παραγγελίες, περίπου το ένα τέταρτο τις ανέλαβαν ιαπωνικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των MOL, NYK και Meiji Shipping, σημείωσε η Vessels Value.
Στην ίδια έκθεση αποτιμάται ο σχετικός ιαπωνικός στόλος συνολικά ως εξής: πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων τύπου bulkers με 53,5 δισεκατομμύρια δολάρια, εξειδικευμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου reefers με 985 εκατομμύρια δολάρια, small dry με 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια, LPG με 8,7 δισεκατομμύρια δολάρια και μεταφοράς οχημάτων με 22 δισεκατομμύρια δολάρια.