Η Lukoil, η οποία κατέχει ένα μεγάλο διυλιστήριο στη Σικελία της Ιταλίας, δήλωσε την Παρασκευή ότι είναι έτοιμη να εξασφαλίσει τη συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου μετά την έναρξη ισχύος του εμπάργκο της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικού αργού μέσω θαλάσσης στις 5 Δεκεμβρίου, χάρη στην αποθήκευση πετρελαίου και τις μελλοντικές παραδόσεις μη ρωσικού πετρελαίου.
Η Lukoil, στην οποία ανήκει το διυλιστήριο ISAB στη Σικελία, δήλωσε μέσω της μονάδας της LITASCO ότι «είναι έτοιμη να διασφαλίσει την αδιάλειπτη λειτουργία του διυλιστηρίου, δεδομένης της αποθηκευμένης πρώτης ύλης για τους επόμενους μήνες και των μελλοντικών παραδόσεων πετρελαίου μη ρωσικής προέλευσης».
Το διυλιστήριο ISAB «είναι σήμερα μια κερδοφόρα επιχείρηση, μια τεχνολογικά προηγμένη εγκατάσταση και ένας αξιόπιστος εταίρος για όλους τους πελάτες, τους προμηθευτές και τους εργολάβους του», ανέφερε η LITASCO σε ανακοίνωσή της.
Η LITASCO επιβεβαίωσε επίσης ότι είναι έτοιμη να συνεργαστεί με την ιταλική κυβέρνηση «προκειμένου να διασφαλιστεί η κανονική λειτουργία της εγκατάστασης».
Την Πέμπτη, η κυβέρνηση της Ιταλίας ενέκρινε διάταγμα για παρέμβαση προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση της λειτουργίας του διυλιστηρίου ISAB και να διασωθούν περίπου 1.000 θέσεις εργασίας. Η παρέμβαση θα μπορούσε να συνίσταται στη θέση του διυλιστηρίου υπό επιτροπεία, αν και οι ιταλικές αρχές λέγεται ότι επιδιώκουν να ξεκλειδώσουν την τραπεζική χρηματοδότηση της εγκατάστασης.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η ιταλική εφημερίδα La Repubblica ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε επίσης να εξετάσει το ενδεχόμενο εθνικοποίησης του διυλιστηρίου που ανήκει στη Lukoil.
Η κυβέρνηση απέτυχε να λάβει παρέκκλιση από την ΕΕ για τη χρήση ρωσικού αργού πετρελαίου και τώρα επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες για το πώς το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών θα μπορούσε να καταλήξει να κατέχει το περιουσιακό στοιχείο.
Η Crossbridge Energy Partners, ένας όμιλος ιδιωτικών κεφαλαίων με έδρα τις ΗΠΑ, έχει επαναλάβει τις συνομιλίες για την αγορά του διυλιστηρίου από τη Lukoil, δήλωσαν στους Financial Times αυτή την εβδομάδα πηγές που έχουν ενημερωθεί για το θέμα. Οποιαδήποτε συμφωνία, εάν επιτευχθεί, θα χρειαστεί την έγκριση της ιταλικής κυβέρνησης, ανέφεραν οι πηγές.
Μια πιθανή συμφωνία θα μπορούσε να αποτιμήσει το διυλιστήριο μεταξύ 1,04 δισ. δολαρίων (1 δισ. ευρώ) και 1,57 δισ. δολαρίων (1,5 δισ. ευρώ), δήλωσαν στους FT.