Η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας θα μπορούσε σύντομα να ανακάμψει, καθώς η χώρα ανοίγει ξανά από το Covid μετά από σχεδόν τρία χρόνια. Οι αρχές έχουν εκδώσει μια μαζική παρτίδα αδειών για τα ανεξάρτητα διυλιστήρια να εισάγουν αργό πετρέλαιο.
Η τελευταία παρτίδα ποσοστώσεων εισαγωγής αργού για διυλιστήρια της Κίνας επιτρέπει σε 44 ιδιωτικά διυλιστήρια να εισάγουν 111,82 εκατομμύρια μετρικούς τόνους αργού, δήλωσαν στο Bloomberg τη Δευτέρα έμποροι που γνωρίζουν την κινεζική πολιτική. Οι ανεξάρτητοι διυλιστές επιτρέπεται να εισάγουν ορισμένες ποσότητες αργού πετρελαίου σε διάφορες παρτίδες κάθε χρόνο, με ποσότητες που καθορίζονται από την κινεζική κυβέρνηση.
Οι ποσοστώσεις για φέτος είναι ήδη 132 εκατομμύρια τόνοι, σε σύγκριση με 109 εκατομμύρια τόνους δικαιωμάτων εισαγωγής αργού πετρελαίου που είχαν εκδοθεί πέρυσι τέτοια εποχή, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η επαναλειτουργία της Κίνας αναμένεται να οδηγήσει στην αύξηση της ζήτησης καυσίμων μετά την εξασθένιση του αρχικού κύματος εξόδου Covid κάποια στιγμή αργότερα αυτό το τρίμηνο.
Η επαναλειτουργία των συνόρων της Κίνας αυτό το Σαββατοκύριακο -μετά από σχεδόν τρία χρόνια- έστειλε τις τιμές του πετρελαίου να εκτοξευθούν κατά 3% νωρίς τη Δευτέρα, καθώς η αγορά αναμένει ότι τα ταξίδια θα αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες και γύρω από το σεληνιακό νέο έτος στις 22 Ιανουαρίου.
Νωρίς τη Δευτέρα, οι τιμές του αργού τύπου Brent εκτοξεύτηκαν και πάλι πάνω από τα 80 δολάρια ανά βαρέλι, καθώς η αυξημένη αισιοδοξία για τη ζήτηση της Κίνας υπερίσχυσε -προς το παρόν- των φόβων για ύφεση που διαφαίνεται φέτος.
Σε μια άλλη ένδειξη ότι τα διυλιστήρια της Κίνας θα μπορούσαν να εισάγουν και να επεξεργαστούν επιπλέον αργό τους επόμενους μήνες, οι κινεζικές αρχές ενέκριναν εξαγωγές βενζίνης, ντίζελ και καυσίμων αεριωθούμενων αεροσκαφών ύψους 18,99 εκατομμυρίων τόνων -μια αύξηση 46% σε σχέση με τα 13 εκατομμύρια τόνους εξαγωγικών ποσοστώσεων καυσίμων που διέθεσε η Κίνα στην πρώτη παρτίδα για το 2022, δήλωσαν στο Reuters την περασμένη εβδομάδα εταιρείες συμβούλων που εδρεύουν στην Κίνα.
Η τελευταία παρτίδα των ποσοστώσεων εξαγωγής καυσίμων σηματοδοτεί την προθυμία της Κίνας να συνεχίσει να στηρίζει την απόδοση των διυλιστηρίων και να αποκομίζει καλά περιθώρια διύλισης στην Ασία, ενώ η εγχώρια ζήτηση παραμένει αδύναμη.