Οι λόγοι προφανείς, καθώς η επιτακτική ανάγκη για στροφή στην ηλεκτροκίνηση συνέπεσε με το έμφραγμα στις εφοδιαστικές αλυσίδες, συνεπακόλουθο της πανδημίας, και την όξυνση των σχέσεων Δύσης και Κίνας.
Εξώθησε, έτσι, χώρες όπως η Γερμανία αλλά και η Ε.Ε. στο σύνολό της σε αναζήτηση των πρώτων υλών, αφενός με τη στροφή τους σε φιλικές χώρες και αφετέρου με μια προσπάθεια αύξησης της εγχώριας παραγωγής.
Και μια εναλλακτική της Δύσης για απεξάρτηση από την κυριαρχία της Κίνας είναι οι χώρες της Λατινικής Αμερικής, στις οποίες στράφηκε ο Γερμανός καγκελάριος. Ισως είναι η μόνη εναλλακτική της Δύσης, καθώς η Λατινική Αμερική είναι το μόνο μέρος στο οποίο παράγεται λίθιο επεξεργασμένο εκτός Κίνας. Έτσι οι χώρες της Νότιας Αμερικής βλέπουν το πλεονέκτημα που τους δίνει η συγκυρία και επιχειρούν να κεφαλαιοποιήσουν τον ορυκτό πλούτο τους. Οι κυβερνήσεις της Χιλής, της Αργεντινής και της Βολιβίας δημιουργούν όλες κρατικά ελεγχόμενες εταιρείες παραγωγής λιθίου που βρίσκονται σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.
Όταν περιόδευσε στην ευρύτερη περιοχή, ο Γερμανός καγκελάριος στάθηκε ιδιαίτερα στην Αργεντινή και στη Χιλή, τις δύο χώρες που βρίσκονται πάνω στο λεγόμενο «τρίγωνο του λιθίου» της Νότιας Αμερικής, εκεί όπου βρίσκονται τα μεγαλύτερα αποθέματα του μετάλλου. Και υπέγραψε μαζί τους συμφωνίες συνεργασίας στις εξορύξεις με προοπτική κάποιους καλύτερους όρους συνεργασίας, που θεωρητικά μπορούν να απομακρύνουν και αυτές τις χώρες από τη συνεργασία με την Κίνα.
Άλλωστε η Γερμανία ετοιμάζεται να ανοίξει και πάλι ορυχείο κοντά στον Μέλανα Δρυμό που παραμένει κλειστό εδώ και 27 χρόνια εξαιτίας και πάλι της επέλασης των φθηνών πρώτων υλών από την Κίνα. Πρόκειται για το ορυχείο Κέφερστετζ, που βρίσκεται πάνω στα μεγαλύτερα αποθέματα της Ευρώπης σε αργυραδάμαντα, ένα καίριο συστατικό των μπαταριών, αν και εντελώς άγνωστο αν συγκριθεί με το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο, που είναι ευρύτερα γνωστά για τον ρόλο τους στην ηλεκτροκίνηση. Υπολογίζεται πως η κατασκευή μιας μπαταρίας για ένα ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.4 χρειάζεται περίπου 10 κιλά τού εν λόγω μετάλλου. Εκτιμάται άλλωστε πως η ζήτηση στην Ε.Ε. για αργυραδάμαντα θα εκτοξευθεί, από 755.000 τόνους ετησίως που ήταν το 2020, σε περίπου 1,1 εκατ. τόνους μέχρι τα τέλη της δεκαετίας για να επιτευχθεί η στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Εν ολίγοις, το ορυχείο καθίσταται και πάλι αναγκαίο για τη γερμανική βιομηχανία, επειδή σε αυτό βρίσκονται άφθονα αποθέματα μετάλλων αναγκαίων για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.