Η συνολική ικανότητα διύλισης της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 22% σε πέντε χρόνια από τους σημερινούς 254 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ετησίως, οι οποίοι αντιστοιχούν σε περίπου 5,8 εκατομμύρια bpd, δήλωσε ο Τέλι στους νομοθέτες σε γραπτή δήλωσή του που μεταδόθηκε από το Reuters.
Η δυναμικότητα επεξεργασίας αργού αναμένεται να αυξηθεί κατά 56 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ήτοι περίπου 1,12 εκατομμύρια bpd, έγραψε ο Τέλι.
Η κυβέρνηση αναμένει ότι η ενίσχυση της δυναμικότητας διύλισης θα είναι «επαρκής» για την κάλυψη της ζήτησης καυσίμων της χώρας μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με τον ίδιο.
Η Ινδία σχεδιάζει εδώ και χρόνια την αύξηση της δυναμικότητας διύλισής της, καθώς αναμένεται να ανατρέψει την Κίνα ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά ζήτησης αργού στο μέλλον.
Πριν από δύο χρόνια, οι κρατικές εταιρείες διύλισης πετρελαίου της Ινδίας σχεδίαζαν να δαπανήσουν έως και 27 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ [2 τρισεκατομμύρια ινδικές ρουπίες] για την αύξηση της ικανότητας διύλισης της χώρας κατά 20% έως το 2025.
Η Ινδία θα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη αναπτυσσόμενη οικονομία, με μέσο μακροπρόθεσμο ρυθμό ανάπτυξης 6,1% μεταξύ 2022 και 2045, και θα αντιπροσωπεύει πάνω από το 28% της πρόσθετης παγκόσμιας ζήτησης ενέργειας κατά την ίδια περίοδο, ανέφερε ο ΟΠΕΚ στις Παγκόσμιες Προοπτικές Πετρελαίου 2023 νωρίτερα φέτος.
Μέχρι το 2028, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα φθάσει τα 110,2 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα, αυξημένη κατά 10,6 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα σε σύγκριση με το 2022, ενώ η ζήτηση πετρελαίου εκτός ΟΟΣΑ αναμένεται να αυξηθεί κατά 10,1 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα, φθάνοντας τα 63,7 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα μέχρι το 2028.
Η Ινδία θα είναι ο κινητήριος μοχλός της ανάπτυξης μέχρι το 2045, καθώς αναμένεται να προσθέσει 6,6 εκατ. bpd στη ζήτηση πετρελαίου κατά την περίοδο πρόβλεψης, δήλωσε ο ΟΠΕΚ. Η ζήτηση πετρελαίου της λοιπής Ασίας θα αυξηθεί κατά 4,6 εκατ. bpd, της Κίνας κατά 4 εκατ. bpd, της Αφρικής κατά 3,8 εκατ. bpd και της Μέσης Ανατολής κατά 3,6 εκατ. bpd.