Ο υπουργός Περιβάλλοντος της Σλοβακίας Tomáš Taraba υποστηρίζει ότι η χώρα «αναγκάζεται» να κατασκευάσει επειγόντως μια υποδομή αντικατάστασης που θα διασφαλίσει την ενεργειακή σταθερότητα της χώρας μετά την αποσύνδεσή της από τον σταθερό ενεργειακό εφοδιασμό λόγω των κυρώσεων κατά της Ρωσίας.
«Από την άποψη της σταθερότητας του εφοδιασμού με φυσικό αέριο, πρέπει να κατασκευάσουμε υποδομές, ανεξάρτητα από το τι μπορεί να σκέφτεται κάποιος γι’ αυτό. Το μόνο που με απασχολεί είναι οι τεχνικές λύσεις να είναι ασφαλείς. Δεν επινόησα εγώ αυτές τις κυρώσεις που μας έβλαψαν», τόνισε ο Υπουργός Περιβάλλοντος, σύμφωνα με το euractiv.gr.
Η Greenpeace έχει ταχθεί σθεναρά κατά του έργου από την ανακοίνωσή του το 2021, με την οργάνωση να υποστηρίζει ότι αντιβαίνει ευθέως στους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα.
Αλλά το κλείσιμο των τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι δύσκολο, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC), η οποία προειδοποιεί ότι αν οι υπάρχουσες υποδομές ορυκτών καυσίμων δεν καταργηθούν σύντομα, θα εκπέμπουν περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου από όσα μπορεί να αντέξει ο κόσμος για να διατηρήσει την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη κάτω από 1,5 βαθμούς Κελσίου μέχρι το τέλος του αιώνα.
Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου του Δούναβη μπορεί να καταλήξει ως μια λανθάνουσα επένδυση και θα καθυστερήσει ή θα αποκλείσει ένα καθαρό ενεργειακό μέλλον, δήλωσαν οι περιβαλλοντολόγοι.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο συμφώνησαν ότι το LNG δεν αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή των εσωτερικών πλωτών μεταφορών από τον άνθρακα. Εν τω μεταξύ, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) συνιστά προσοχή κατά την επένδυση σε νέες υποδομές LNG.
Ο ΙΕΑ επίσης, αναφέρει ότι οι τρέχουσες ταχείες επενδύσεις σε υποδομές LNG, οι οποίες είναι συνέπεια της προσωρινής αύξησης της ζήτησης για LNG μετά τη διακοπή των προμηθειών από ρωσικούς αγωγούς, είναι υπερμεγέθεις σε παγκόσμια κλίμακα.
Η κατασκευή πάρα πολλών νέων τερματικών σταθμών LNG υπονομεύει ακόμα τις δεσμεύσεις της ΕΕ και άλλων χωρών για το κλίμα, καθώς και την ανάγκη για σταδιακή μείωση της ζήτησης ορυκτών καυσίμων, τονίζει ο ΙΕΑ.