Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο επίκεντρο στην Καλιφόρνια και εισικότερα η φόρτισή τους.
Πριν λίγες μέρες η Πολιτεία της Καλιφόρνια ανακοίνωσε ότι από το 2035 δεν θα πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ταυτόχρονα ήρθε στην επιφάνεια μία σύσταση των Αρχών για τις ώρες φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Συγκεκριμένα, συστήνεται στους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων να μην φορτίζουν τα οχήματά τους στις ώρες αιχμής.
H σύσταση προέρχεται από τον διαχειριστή του δικτύου της Καλιφόρνια, ο οποίος προειδοποίησε ότι η υπερβολική ζέστη που αναμένεται το Σαββατοκύριακο που γιορτάζεται το Labor Day θα μπορούσε να οδηγήσει σε διακοπές ρεύματος αν δεν γίνει εξοικονόμηση ενέργειας από τους καταναλωτές.
Προς το παρόν αυτό αποτελεί μία σύσταση αλλά όχι μία ξεκάθαρη απαγόρευση, με τον διαχειριστή να έχει προνοήσει να διακόψει όλες τις εργασίες συντήρησης του δικτύου μεταξύ 31 Αυγούστου και 6 Σεπτεμβρίου, έτσι ώστε να είναι διαθέσιμες όλες οι γραμμές.
Οι καταναλωτές καλούνται να μειώσουν την κατανάλωση ρεύματος από τις 4 έως τις 9 μ.μ. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ρυθμίσουν τα κλιματιστικά στους 26 βαθμούς Κελσίου, να αποφεύγουν τα αναμμένα φώτα όταν δεν χρειάζονται, να μην χρησιμοποιούν συσκευές που καταναλώνουν πολύ ρεύμα κ.ά.
Οι εμπειρογνώμονες αναγνωρίζουν ότι η μετάβαση σε περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσει πρόκληση και μέρος αυτής της πρόκλησης είναι η δημιουργία ενός δικτύου που θα ανταποκρίνεται.
«Κανείς δεν φορτίζει κατά τη διάρκεια αυτών των ωρών ούτως ή άλλως», δήλωσε η Elaine Borseth, πρόεδρος της Ένωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων. «Αυτό κοστίζει περισσότερο», ανέφερε.
Ακόμη και εκτός καύσωνα, αυτές οι ώρες τείνουν να είναι οι πιο ακριβές για να συνδέσετε ένα ηλεκτρικό όχημα, επειδή υπάρχει η μεγαλύτερη ζήτηση στο δίκτυο εκείνη την ώρα, καθώς οι άνθρωποι φτάνουν στα σπίτια τους και πολλές επιχειρήσεις παραμένουν ανοιχτές. Είναι επίσης η στιγμή που η ηλιακή ενέργεια αποσύρεται από το δίκτυο για την ημέρα.
Η κ. Borseth δήλωσε ότι όταν φορτίζει το δικό της όχημα, ένα Tesla Model S, σε ώρες εκτός αιχμής, πληρώνει συνήθως περίπου 24 λεπτά ανά κιλοβάτ. Η ίδια φόρτιση θα μπορούσε να της κοστίσει περισσότερα από 50 σεντς ανά κιλοβάτ κατά την περίοδο αιχμής.
Στην Καλιφόρνια, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να είναι έξυπνοι, επειδή η πολιτεία έχει από τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα, σημείωσε ενεργειακός αναλυτής του Ιδρύματος Protect Our Communities Foundation, το οποίο υποστηρίζει τη χρήση καθαρής ενέργειας. Αλλά η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα μειώσει τελικά το κόστος, είπε.
Το σημερινό κύμα καύσωνα που οδήγησε στο Flex Alert αποτελεί μέρος ενός μοτίβου που οι επιστήμονες συνδέουν με την κλιματική αλλαγή. Οι περίοδοι ακραίας ζέστης γίνονται πιο συχνές, πιο θερμές και μεγαλύτερης διάρκειας από ό,τι τις προηγούμενες δεκαετίες.