Η γερμανική χημική ομάδα BASF, οι αυτοκινητοβιομηχανίες Renault και Daimler και η μηχανολογική εταιρεία Siemens, είναι μεταξύ εκείνων που προσκλήθηκαν στη συγκέντρωση της Τετάρτης 11 Οκτωβρίου 2017 στις Βρυξέλλες.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Maros Sefcovic δήλωσε ότι η χρηματοδότηση της ΕΕ θα μπορούσε να στηρίξει τη δημιουργία μίας κοινοπραξίας στον συγκεκριμένο τομέα.
"Η φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε πραγματική παραγωγή στην ΕΕ - μια αλυσίδα πλήρους αξίας, συμπεριλαμβανομένης της ανακύκλωσης", ανέφερε ο Sefcovic στο Reuters.
"Η υποστήριξη της ανάπτυξης μπαταριών είναι απλώς επιτακτική, αν είμαστε σοβαροί για τη μετάβαση στην ηλεκτρική μεταφορά", είπε.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η μονάδα Saft Group της Total που κατασκευάζει μπαταρίες, ο προμηθευτής αυτοκινήτων Continental και η ομάδα τεχνολογίας υλικών Umicore είναι μεταξύ εκείνων που λένε ότι θα συμμετάσχουν στις συνομιλίες.
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα "Airbus για μπαταρίες", δήλωσε ο Egbert Lox, αντιπρόεδρος της Umicore, που κάνει υλικά για την αυτοκινητοβιομηχανία και τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.
"Αυτή είναι μια καλή πρωτοβουλία την κατάλληλη στιγμή", δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Volkswagen, του οποίου ο επικεφαλής μάρκας ζήτησε από τη βιομηχανία να δημιουργήσει έναν περιφερειακό προμηθευτή μπαταριών τον περασμένο μήνα.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν σχέδια να επιταχύνουν τη μετάβασή τους στην οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων με ηλεκτρικά οχήματ,α υπό το πρίσμα αυστηρότερων κανονισμών της ΕΕ για την επίτευξη των κλιματικών στόχων του μπλοκ.
Παρόλο που οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συναρμολογούν πακέτα μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η περιοχή δεν έχει σημαντικό ρόλο στις κυψέλες μπαταριών, τα βασικά δομικά στοιχεία των μπαταριών κατασκευάζονται σήμερα κυρίως στην Ασία.
Η αγορά κυριαρχείται από τις ιαπωνικές εταιρείες Panasonic και NEC, την LG και τη Samsung της Κορέας, την BYD και την CATL της Κίνας καθώς και τον κατασκευαστή των ΗΠΑ Tesla.
Αν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται, όπως πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων αναμένουν, η ανάπτυξη για την κατασκευή μπαταριών στην Ευρώπη θα μπορούσε να κοστίσει έως και 30 δισ. δολάρια, όπως ανέφεραν οι αναλυτές της Bernstein Research σε σημείωμα.
"Πώς μπορεί η βιομηχανία να κατασκευάσει, να αγοράσει, να βρει αρκετές μπαταρίες ή πρώτες ύλες αν και όποτε η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεκινήσει;
Αυτό είναι ένα κρίσιμο κομμάτι που λείπει από το παζλ "έγραψαν.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένει αδύναμη λόγω της περιορισμένης υποδομής χρέωσης και του υψηλού κόστους αγοράς ενός οχήματος.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenerynews.gr
Πηγή