Εάν εξασφαλισθεί η καθοδική πορεία των τιμών των μπαταριών των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε οι τιμές των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων θα μπορούσαν να πετύχουν ισοτιμία με τις τιμές των αντίστοιχων μοντέλων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα στην Ευρώπη το 2024 και στην αγορά των ΗΠΑ το 2026, σύμφωνα με νέα έρευνα, που δημοσίευσε το Reuters.
Επίσης, σύμφωνα με την εκτίμηση από τα στοιχεία, τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων (EV) θα αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι το 2030.
Μια έκθεση από το Rocky Mountain Institute (RMI) προβλέπει ότι το κόστος της μπαταρίας θα μειωθεί κατά το ήμισυ αυτή τη δεκαετία, από 141,47 ευρώ ανά κιλοβατώρα (kWh) σε 56,21 έως 84,32 ευρώ ανά kWh, καθιστώντας τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων (EV), για πρώτη φορά, τόσο φθηνά στην αγορά όσο τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη, μέχρι το 2030 καθώς και φθηνότερα στο κόστος χρήσης.
Σημειώνεται πως, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της τιμής ενός EV, ωστόσο, οι τιμές των μπαταριών μειώνονται, σε βάθος χρόνου, καθώς εξελίσσεται η έρευνα των αυτοκινητοβιομηχανιών με επενδύσεις σε νέες χημικές ουσίες, υλικά και λογισμικό, ώστε να γίνουν πιο προσβάσιμα, οικονομικά, τα ηλεκτρικά οχήματα.
Υπενθυμίζεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν σχεδόν κατά 61% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022, αντιπροσωπεύοντας το 13,6% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων ενώ ο προγραμματισμός στην ΕΕ προβλέπει την διακοπή πώλησης νέων μοντέλων που τροφοδοτουνται με ορυκτά καύσιμα(βενζίνη, πετρέλαιο) από το 2035. Την ίδια ώρα, οι ΗΠΑ δεν έχουν δεσμευτεί για την ημερομηνία λήξης των πωλήσεων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ η Καλιφόρνια και η Νέα Υόρκη επιδιώκουν μέχρι το 2035 να πωλούνται μόνο μοντέλα μηδενικών εκπομπών.
Σύμφωνα με την έρευνα της RMI, η ζήτηση πετρελαίου για αυτοκίνητα κορυφώθηκε το 2019 και θα μειώνεται κατά τουλάχιστον 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα κάθε χρόνο μετά το 2030.
Έρευνα που δημοσιεύτηκε από το Economics of Energy Innovation and System Transition (EEIST) του Πανεπιστημίου Exeter προβλέπει ότι τα EV θα φτάσουν σε ένα «σημείο καμπής» στην ισοτιμία των τιμών με τα μοντέλα ορυκτών καυσίμων από το 2024 στην Ευρώπη, το 2025 στην Κίνα, το 2026 στις ΗΠΑ και το 2027 στην Ινδία «για αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους και ακόμη νωρίτερα για μικρότερα οχήματα».
Σύμφωνα με την ανάλυση της RMI, η ταχεία ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη και την Κίνα συνεπάγεται ότι οι πωλήσεις EV θα εξαπλασιαστούν έως το 2030, κατακτώντας μερίδιο αγοράς από 62% έως 86% των πωλήσεων.