Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα για κατασκευή από ό, τι τα οχήματα ορυκτών καυσίμων σε ολόκληρη την Ευρώπη εντός έξι ετών και θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 100% των νέων πωλήσεων έως το 2035, σύμφωνα με μελέτη του Bloomberg New Energy Finance που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετατοπίζονται μαζικά σε ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα προκειμένου να φέρουν τις μέσες εκπομπές στόλου κάτω από το όριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 95 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν σοβαρές κυρώσεις.
Η μελέτη του Bloomberg NEF διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα sedan και sport θα είναι τόσο φθηνά όσο τα οχήματα καύσης από το 2026.
Τα μικρά αυτοκίνητα θα πρέπει να περιμένουν έως το 2027 για να καλύψουν το κόστος των μοντέλων ορυκτών καυσίμων, σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία έγινε για λογαριασμό της Transport and Environment, μιας ευρωπαϊκής ομάδας εκστρατειών καθαρών μεταφορών.
Τα ελαφριά ηλεκτρικά φορτηγά θα είναι λιγότερο ακριβά από τα μοντέλα ντίζελ από το 2025 και τα βαριά ηλεκτρικά φορτηγά από το 2026.
«Τα EV θα είναι πραγματικότητα για όλους τους νέους αγοραστές εντός έξι ετών», ανέφερε η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια για οχήματα και ηλεκτρονική κινητικότητα στην Transport and Environment.
«Θα είναι φθηνότερα από τους κινητήρες καύσης για όλους, από τον άντρα με ένα φορτηγό στο Βερολίνο έως την οικογένεια που ζει στη ρουμανική ύπαιθρο», δήλωσε η Poliscanova.
Η μείωση του κόστους των μπαταριών και η χρήση γραμμών παραγωγής αφιερωμένων στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων θα τα καταστήσει φθηνότερα για αγορά, κατά μέσο όρο, ακόμη και πριν από τις επιδοτήσεις, σύμφωνα με τη μελέτη.
Πιο συγκεκριμένα, ένα ηλεκτρικό sedan, το οποίο κόστισε σχεδόν 40.000 ευρώ προ φόρων το 2020, αναμένεται να πουλήσει στην ίδια τιμή με ένα μοντέλο καύσης - περίπου 20.000 ευρώ - το 2026, σύμφωνα με τη μελέτη.
Μάλισυα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιπροσωπεύουν το 50% των νέων πωλήσεων έως το 2030 και το 85% έως το 2035 εάν οι πολιτικές παραμένουν οι ίδιες.
Αλλά θα μπορούσαν να φθάσουν το 100% έως το 2035 «εάν οι νομοθέτες αυξήσουν τους στόχους CO2 των οχημάτων και ενισχύσουν άλλες πολιτικές για να τονώσουν την αγορά, όπως μια ταχύτερη διάθεση σημείων φόρτισης», ανέφερε η ΜΚΟ.
Πηγή: AFP