Στηνραγδαία αύξηση της ηλεκτροκίνησηςκαι τησημαντική δουλειάπου έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στον χώρο του αυτοκινήτου, εστίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών,Κώστας Αχ. Καραμανλήςκατά την παρέμβασή του στο στομεγαλύτερο Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση που διοργανώνεται για 6η συνεχόμενη χρονιάαπό την Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (HAEE) και τοinsider.gr.
Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, από το 2019 και μετά έχει γίνει τεράστια προσπάθεια ενώ μαζί με το ΥΠΕΝ «ψηφίσαμε τοννόμο 4710», που αφορά ένα θεσμικό πλαίσιο, το οποίο εφαρμόστηκε το 2022 και ταξινομήθηκαν8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνηταόταν πριν από 3 χρόνια ήτανμόλις 480.
«Πρόκειται για αύξηση από το 0,4%, σχεδόν στο 8% και είναι η μεγαλύτερη αύξηση στην ΕΕ. Αυτό μιλάει από μόνο του»επεσήμανε χαρακτηριστικά, ενώ στη συνέχεια εστίασε στις προκλήσεις και τα μεγάλα στοιχήματα που άπτονται του κλάδου της ηλεκτροκίνησης.
Όπως υπογράμμισε, το 2019 υπήρχαν 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης ενώ«σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 2.000».«Ξεπεράσαμε όλες τις αγκυλώσεις της γραφειοκρατίας, οι Δήμοι σχεδόν έτοιμοι να φέρουν φορτιστές»τόνισε ενώ πρόσθεσε πως οι φορτιστές που υπάρχουν ήδη στους αυτοκινητοδρόμους είναι μία σημαντικήεπιτυχία.
Παρόλα αυτά, υπογράμμισε πως«δεν είναι ώρα για πανηγυρισμούς»,καθώς «υπάρχουν χώρες που έχουν κάνει μεγαλύτερα βήματα» και ως Ελλάδα πρέπει «να δούμε ποια είναι τα προβλήματα και οι προκλήσεις». Η κυβέρνησηκινητροδότησετην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως το μεγάλο στοίχημα είναι πώς θα μπορέσουμε να κάνουμεδίκαιητηβιωσιμότητα, ένα ζήτημα που αφορά την Ευρώπη και μία συζήτηση που συχνά αποφεύγουμε να την κάνουμε στην Ελλάδα, όπως σημείωσε.
«Η ΕΕ έχει πολύ φιλόδοξους στόχους για το 2050»εκτίμησε ενώ πρόσθεσε πως η χώρα μας έχει κάνει σοβαρά βήματα, μεταξύ άλλων τοποθετώνταςπομποδέκτεςσε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, μία υποχρέωση της Ελλάδας που εκκρεμούσε από το 2014.
«Η Ελλάδα μπορεί να πετύχει τους στόχους, μπορεί να ακολουθήσει» διαβεβαίωσε και συμπλήρωσε πως η χώρα μας μετατρέπεται σεπρωταγωνίστριατα τελευταία 3 χρόνια, παρόλο που ερχόμαστε από μία 10ετή κρίση μεαπίστευτη υποεπένδυση σε ζητήματα ενέργειας.
Κρίσιμογια τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών είναι επίσης το κατά πόσο μπορεί μια μέση οικογένεια να έχει ένα αυτοκίνητο και δη, ηλεκτρικό καθώς«δεν είναι φθηνά», ενώανακοίνωσε πως τις επόμενες ημέρες θα βγει στον αέρα ένα app που θα ενημερώνει τους χρήστες για το πού υπάρχουν ελεύθερα σημεία φόρτισης.
Μεταξύ άλλων επεσήμανε πως το υπουργείο υπέγραψε μία από τις μεγαλύτερες ανανεώσεις στόλων στην ΕΕ με350 ηλεκτρικά λεωφορείαπου θα έρθουν στη χώρα μας και άλλα300 λεωφορεία CNG, ενώ «ξεμπλοκάρονται» και τα έργα της γραμμής 4.