Όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Birmingham, στο London School of Economics και στο University of California San Diego ανέλυσαν τα αποτελέσματα από 29,8 εκατομμύρια οχήματα (15,1 εκατ. βενζινοκίνητα μοντέλα, 14,7 εκατ. πετρελαιοκίνητα μοντέλα και 41.600 ηλεκτρικά μοντέλα). Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Energy. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η μέση διάρκεια ζωής συνολικά των μοντέλων είναι 17,8 χρόνια, όπου σε αυτή τη διάρκεια έχουν διανύσει 220.000 χιλιόμετρα. Ένα βενζινοκίνητο όχημα διατηρείται σε καλύτερη κατάσταση από ένα πετρελαιοκίνητο, αλλά καλύπτει 70.400 λιγότερα χιλιόμετρα. Η ανάλυση προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μέση διάρκεια ζωής 18,4 χρόνια.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές παρέχουν ήδη εγγυήσεις τουλάχιστον οκτώ ετών και 160.000 χιλιομέτρων, με την Tesla να ισχυρίζεται ότι οι μπαταρίες της έχουν σχεδιαστεί για να ξεπερνούν την ζωή των οχημάτων τους. Από την άλλη, η διεθνής εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης και διαχείρισης στόλου Arval αναλύοντας τα δεδομένα από 8.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαπίστωσε ότι η μέση υγεία των μπαταριών που είχαν διανύσει 70.000 χιλιόμετρα, ήταν χωρητικότητας 93%. Ακόμη και όταν αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν διανύσει πάνω από 200.000 χλμ., η υγεία της μπαταρίας ήταν κοντά στο 90%.
Πριν λίγο καιρό, μια άλλη μελέτης της Geotad έδειξε ότι μια μπαταρία χάνει την χωρητικότητάς στην αρχή της χρήσης της και μετά αυτή μειώνεται σε πολύ αργούς ρυθμούς. Μόνο προς το τέλος της ζωής τους παρατηρείται σημαντική επιδείνωση της απόδοσης. Ωστόσο, πολύ λίγες μπαταρίες έχουν φτάσει σε αυτήν την πτώση στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Αναλύοντας δύο από τα παλαιότερα ηλεκτρικά μοντέλα, διαπιστώθηκε ότι το Tesla Model S έχει μέση ετήσια υποβάθμιση 2,3%, ενώ το Nissan Leaf μειώνεται κατά 4,2% ετησίως.