Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 80 εκατ. ευρώ και θα έχει στόχο την εγκατάσταση 8.900 φορτιστών πανελλαδικά. Στα πλαίσια του προγράμματος θα παρέχεται επιδότηση διαφορετική στις πιο απομακρυσμένες περιοχές και αναλογικά με το μέγεθος της εκάστοτε επιχείρησης.
Επιπλέον, σχετικά με τα δημοτικά σχέδια φόρτισης έχει παραδοθεί στους Δήμους το ενιαίο διαγωνιστικό τεύχος και έτσι υπολογίζεται ότι θα προχωρήσουν και αυτοί οι διαγωνισμοί εντός του έτους.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην ημερίδας για την ηλεκτροκίνηση, το 65% των Ελλήνων δεν παρκάρουν το όχημά τους σε πάρκινγκ οπότε η τοποθέτηση ταχυφορτιστών, πέρα από τις δυνατότητες του δικτύου, αποτελεί βασική προτεραιότητα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Σε ό,τι αφορά στον διαγωνισμό για τα πράσινα ταξί και την τοποθέτηση ταχυφορτιστών στις πιάτσες ταξί κι εκεί υπάρχουν εξελίξεις.
Ετοιμάζεται διαγωνισμός και για τους ταχυφορτιστές στις πιάτσες των ταξί.
Δέκα αιτήσεις έχουν κατατεθεί στον διαγωνισμό για τα πράσινα ταξί Στα πράσινα ταξί ενώ άλλες 100 βρίσκονται υπό επεξεργασία, χωρίς να έχει γίνει η τελική κατάθεση, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενώ η προσοχή του υπουργείου έχει στραφεί στην εγκατάσταση ταχυφορτιστών στις πιάτσες των ταξί.
Το ΥΠΕΝ ζήτησε στοιχεία από τον οργανισμό δημοσίων μεταφορών και προέκυψε ότι είναι περίπου 195 οι πιάτσες στην Αθήνα και στην συνέχεια προχώρησε μελέτη αξιολόγησης από μελετητή για τις αντοχές του δικτύου αλλά και την λειτουργικότητα του χώρου. Έτσι προέκυψε μια σειρά κατάταξης και υπάρχουν πλέον οι πρώτες 35 κατάλληλες πιάτσες ταξί ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός εγκατάστασης των φορτιστών.
Γενικότερα, υπενθυμίζεται ότι ο στόχος για αγορά ηλεκτροκίνητου νέου οχήματος που έχει θέσει η κυβέρνηση βαίνει καλώς καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, κάθε χρόνο αυξάνονται εκθετικά οι αριθμοί. Για το 2023 ο στόχος είναι 11.000 ταξινομήσεις, που θεωρείται εφικτός όταν μόνο, μέσα σε έξι μήνες κατατέθηκαν 12.000 αιτήσεις στο β΄κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».