Ο διαγωνισμός εντάσσεται στο σχετικό μεσοπρόθεσμο πλάνο του Υπουργείου, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Κοινότητα και τους εμπλεκόμενους φορείς.
Αφορά 700 οχήματα με προεπιλογή αναδόχων για ηλεκτρικά λεωφορεία βραχείας, καθώς και ταχείας φόρτισης, αλλά και τρόλεϊ σύγχρονης τεχνολογίας κίνησης.
Θα προκηρυχθεί σε μορφή Συμφωνίας-πλαίσιο με ανοικτή διαδικασία μέσω Ε.Σ.Η.ΔΗΣ., η οποία εκτιμήθηκε σε συνέχεια ενδελεχούς ανάλυσης ως η πλέον πρόσφορη για την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος.
Όλες οι προτάσεις - παρατηρήσεις, που θα υποβληθούν στο πλαίσιο της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης, θα αξιολογηθούν από τη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του Υπουργείου.
Η δημόσια διαβούλευση έχει χαρακτήρα μη δεσμευτικής συμμετοχής των δυνητικά ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων, με σκοπό τη συλλογή εποικοδομητικών παρατηρήσεων και σχολίων επί των τεχνικών προδιαγραφών και του ενδεικτικού προϋπολογισμού.
Η διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης ορίζεται σε είκοσι πέντε (25) ημέρες από την ανάρτησή της στον ιστότοπο του Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ., δηλαδή έως και τις 4 Αυγούστου 2024.
Με αφορμή την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:
«Με τη συγκεκριμένη διαγωνιστική διαδικασία, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιδιώκει την προμήθεια ενός μεγάλου αριθμού νέων οχημάτων, ικανού να συμβάλλει καθοριστικά στην περεταίρω ανανέωση του γηρασμένου στόλου των Οργανισμών Αστικών Συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Στόχος μας είναι η διαρκής βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, η εξασφάλιση της προσβασιμότητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του μεταφορικού έργου, που εκτελούν οι οδικές συγκοινωνίες.
Προχωράμε συντεταγμένα και με συνέπεια σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξή του».