Από την άλλη πλευρά, η αξία αγοράς του ευρωπαϊκού σταθμού φόρτισης είναι η υψηλότερη παγκοσμίως, φθάνοντας τα 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσει περίπου τα 46 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, σύμφωνα με τον οργανισμό καινοτομίας, Skyquest.
Παρά την πανδημία το προηγούμενο διάστημα και τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη κινήθηκε ομαλά. Το 2035 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη αναμένεται να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, πλην αυτών που θα κινούνται με συνθετικά καύσιμα.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το πακέτο μέτρων «Fit 55» στοχεύει στη μείωση των εκπομπών κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030. Στην Ευρώπη το 70% της φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων πραγματοποιείται στο σπίτι ή στην εργασία, αλλά το 46% των κατοίκων της ΕΕ ζουν σε πολυκατοικίες και οι οικιακές φορτιστές είναι AC, με ισχύ μεταξύ 7,4-22Kw. Σήμερα αυτή η ισχύς θεωρείται μικρή και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες. Όλα αυτά όταν η ΕΕ χρειάζεται πάνω από 3,4 εκατομμύρια δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2030 για να επιδιώξει στόχους μηδενικών εκπομπών.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι μόνο το 10% των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πληρούν τα πρότυπα Euro7 έως το 2035. Τα στοιχεία της Statista δείχνουν ότι ο αριθμός των συνολικών ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων του στόλου στην Ολλανδία ξεπέρασε το μισό εκατομμύριο το 2022, ενώ την ίδια χρονιά στη Νορβηγία, το 79,3% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν πρόσφατα ήταν αποκλειστικά ηλεκτρικά, σύμφωνα με τη Νορβηγική Οδική Ομοσπονδία. Από την άλλη πλευρά, η Γερμανία έφτασε σε νέο υψηλό το 2022 με συνολικές πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων πάνω από 470.000 αυτοκίνητα και ξεπέρασε το όριο του ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων την ίδια χρονιά, αναφέρει το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών.